تابلوسازی-کامپوزیت

ورق کامپوزیت رنگی

اگر می‌خواهید درمورد ورق کامپوزیت رنگی اطلاعات بیشتری کسب کنید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید. این ورق‌های کامپوزیت به عنوان یک مصالح ساختمانی، در ساختمان‌ها کاربرد دارند و از دو یا چند لایه گوناگون تهیه می‌شوند.

لیست بروز قیمت محصولات از ورق آلومینیوم تا انواع رنگ ها

این ورق‌ها از یک لایه مرکزی و دو لایه بیرونی درست می‌شوند. این ورق‌ها به علت زیبایی منحصر به فرد خود در نمای ساختمان‌ها به کار می‌روند. همچنین این ورق‌ها همانند ورق‌های کامپوزیت معمولی از خواصی همچون مقاومت در برابر آب و رطوبت، خوردگی، سایش و حرارت برخوردار هستند.

روش‌های تهیه ورق‌های کامپوزیت رنگی چیست؟

تهیه ورق‌های کامپوزیت رنگی، روش‌های مختلفی دارد که در این بخش به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم. در ابتدا لازم به ذکر است، تهیه این ورق‌ها یک فرایند بسیار پیچیده است و به عوامل مختلفی همچون انتخاب جنس مواد اولیه، روش تولید، تجهیزات، ابزار و امکانات پیشرفته و نوین بستگی دارد.

  1. انتخاب مواد اولیه: در ابتدا مواد اولیه برای تهیه ورق کامپوزیت رنگی انتخاب می‌شود؛ این مواد شامل پلاستیک، الیاف مختلف، پیگمنت‌ها و اینگونه موارد است. همان طور که اشاره شد انتخاب مواد اولیه بسیار حائز اهمیت است که این مواد بر اساس نیاز و خواسته تولید کننده انتخاب می‌شود.
  2. آماده سازی مواد اولیه: در این مرحله مواد اولیه بر اساس نوع ترکیب و فرمولاسیون آماده می‌شوند. به منظور انجام صحیح آماده سازی، باید به خوبی مواد با یکدیگر مخلوط شوند که این مخلوط ممکن است جامد یا مایع باشد.

کاربرد ورق کامپوزیت در ایران

  1. تولید و تراکم: در این مرحله مواد اولیه به صورت گرانول، پودر یا چسب تولید می‌شوند سپس این مواد با انجام فرایندهایی همچون روش پخت، تزریق و فرایندهای دیگر شکل ورق را به خود می‌گیرند.
  2. اعمال رنگ: پس از تولید ورق کامپوزیت، نوبت به رنگ آمیزی آن‌ها می‌رسد. در این مرحله روش‌های مختلفی برای رنگ آمیزی وجود دارد؛ به عنوان مثال می‌توان به روش الکترواستاتیکی اشاره کرد. در این بخش رنگ آمیزی باید به صورت کامل و یکنواخت بر روی سطح ورق انجام بگیرد.

ورق کامپوزیت اکونومی

  1. خشک کردن و آماده سازی: پس از خشک شدن رنگ ورق کامپوزیت، فرایندی انجام می‌شود که شامل استفاده از امواج مادون قرمز، پخت با حرارت مشخص شده و استفاده از مواد سخت کننده می‌شود. در نهایت ورق‌های کامپوزیت رنگی آماده استفاده می‌شوند.

ورق کامپوزیت رنگی

چرا ورق کامپوزیت رنگی در نمای رنگی ساختمان‌ها کاربرد دارد؟

همان طور که اشاره شد، این ورق‌ها در صنعت ساختمان، بسیار محبوب هستند؛ زیرا ویژگی‌های خاص آن، سبب افزایش زیبایی و جذابیت ساختمان می‌شود. لازم به ذکر است که از این ورق‌های کامپوزیتی در بخش‌های مختلفی از ساختمان استفاده می‌شود؛ به طور مثال در بخش‌هایی همچون نمای خارجی، دیواره‌های داخلی، سقف و نرده این ورق کاربرد دارد.

مقاومت ورق کامپوزیت آلومینیوم نما

همان طور که گفته شد، این ورق‌ها رنگ‌های گوناگونی دارند؛ این ویژگی باعث شده تا معماران بتوانند با توجه به علایق مشتری، کار خود را انجام دهند. اما این ورق‌ها با توجه به دلایلی که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم، اغلب در نمای رنگی ساختمان‌ها کاربرد دارند.

خدمات مجموعه دنیای کامپوزیت

  • مقاومت در برابر آب، خوردگی و سایش: این ورق‌ها در برابر موارد گفته شده، مقاومت بسیار بالایی دارند؛ زیرا از لایه‌های مختلفی تشکیل شده‌اند و به همین منظور مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی مانند باران، رطوبت و خوردگی دارند. مقاومت در برابر چنین مواردی باعث شده است تا چنین ورق‌هایی در نمای ساختمان به کار بروند.
  • مقاومت در برابر ضربه و لغزش: این ورق‌ها، مقاومت خوبی در برابر ضربه و لغزش دارند بنابراین در زمان زلزله، ساختمان از استحکام بالایی برخوردار است و آسیب‌ها به حداقل می‌رسد.
  • طراحی زیبا: ورق کامپوزیت رنگی به دلیل تنوع در رنگ و بافت باعث ایجاد نمای جذاب و شکیلی در ساختمان می‌شود. داشتن چنین ویژگی‌هایی باعث می‌شود تا این ورق‌ها در طراحی‌های مدرن و سنتی نیز قابل استفاده باشند. همچنین این ورق‌های کامپوزیتی دارای ویژگی ایجاد سطح صاف و بدون درز هستند؛ وجود این ویژگی باعث می‌شود تا ساختمان ظاهری نیمه بافته و منظم داشته باشد.
  • نصب آسان و مقرون به صرفه: ویژگی‌های این ورق باعث شده تا به راحتی بریده و خم شود، در نتیجه فرایند نصب راحتی دارد؛ همچنین قیمت این ورق‌ها نسبت به ویژگی‌هایی که ارائه می‌کنند بسیار مناسب است.

خدمات مجموعه دنیای کامپوزیت

مجموعه دنیای کامپوزیت یک مجموعه موفق و پیشرو در زمینه صنعت ساختمان است و بیش از دو دهه در این کار تجربه دارد. برخی از اقدامات این مجموعه تولید انواع چوب، تولید ورق کامپوزیت رنگی، دکوراسیون داخلی، نمای داخلی، نمای خارجی، خرید و فروش و واردات و صادرات انواع چوب و محصولات چوبی و انواع ادوات است. این مجموعه به دلیل انجام خدمات مناسب و ارائه محصولات با کیفیت، استفاده از نیروی کار جوان و ماهر توانسته است نیازهای مشتریان خود را برطرف کند.

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X