ورق کامپوزیت اکونومی چگونه نصب می‌شود

ورق کامپوزیت اکونومی

از جمله ورق‌های کامپوزیت در بازار، ورق کامپوزیت اکونومی به شمار می‌آید. اگر می‌خواهید درمورد این ورق کامپوزیت اطلاع پیدا کنید تا پایان این مطلب همراه ما باشید. همان طوری که اسم این ورق‌ها نشان می‌دهد آن‌ها کاملا اقتصادی بوده و چون کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند دارای فروش بالایی هستند و کاربرد زیادی دارند.

لیست بروز قیمت محصولات از ورق آلومینیوم تا انواع رنگ ها 

امروزه آن‌ها را در بسیاری از مصارف مختلف استفاده می‌کنند. به عنوان نمای ساختمان با ارتفاع کم و تابلوهای سر درب فروشگاه گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شوند. 4 میلیمتر ضخامت کل ورق ، 0.2 میلیمتر ضخامت پوسته الومینیوم، آلیاژ 3003 ، پلی اتیلن مرغوب و نشکن از جمله مشخصات فنی این ورق‌ها هستند.

نصب و اجرای نمای کامپوزیت

 ورق کامپوزیت اکونومی چه کاربردی دارد؟

ورق‌های اکونومی کاربردهای مختلفی دارند که برخی از آن‌ها در ادامه ذکر شده‌است :

  • نمای ساختمان ( تا ارتفاع 4 طبقه )
  • تابلوهای سر درب مغازه ( کاربرد زیاد )
  • نمای جایگاه سوخت
  • فلاشینگ ساختمان
  • پوشاندن درز انقطاع
  • ساخت کیوسک‌های تبلغاتی
  • برای ساخت بدنه کاروان‌های مسافرتی

رنگ بندی‌های متنوع کامپوزیت اکونومی

ورق‌های کامپوزیت رنگ بندی مختلفی دارند که رنگ مات، براق، نانو و … از جمله این موارد هستند. در ورق‌های اکونومی پوشش رنگ ورق‌ها مات هستند. این ورق‌ها رنگ بندی‌های مختلفی را دارند که معمولا طیف رنگی رنگ‌های اصلی را در بر می‌گیرد‌. از آن‌جایی که تنوع رنگی بالایی در آن‌ها وجود دارد، برای تابلوسازی بسیار کاربردی هستند.

 ورق کامپوزیت اکونومی چگونه نصب می‌شود؟

این ورق کامپوزیت به همان روشی نصب می‌شود که ورق‌های کامپوزیت دیگر نصب می‌شوند. اما این تفاوت را باید در نظر بگیرید که این نوع ورق چون وزن سبکی دارد، آسان‌تر و راحت‌تر نصب می‌شود. در ادامه به صورت کلی روش‌های نصب ورق‌های کامپوزیت اکونومی توضیح داده شده‌است:

  1. سطح را تهیه و آماده‌سازی کنید: برای این که این ورق کامپوزیت را نصب کنید، سطحی که قرار است ورق بر روی آن قرار گیرد را باید تمیز و صاف کنید. در صورت غیر قابل قبول بودن سطح دیوار، باید ابتدا به دقت برای تراشیدن و صیقل دادن آن اقدام کنید.

ورق-کامپوزیت-اکونومی

  1. قاب را نصب کنید: قبل از این که ورق را نصب کنید، باید قابی را برای آن آماده کنید. طراحی قاب باید به گونه‌ای باشد که ورق قابل اتصال به آن باشد.
  2. ورق را برش بزنید: ورق‌های کامپوزیت اکونومی را باید با ابزار خاص و به دقت برش دهید. حتما از این که ورق به اندازه و شکل صحیح برش خورده‌است مطمئن شوید.
  3. نصب ورق: برای نصب این ورق کامپوزیت، باید از یک چسب مناسب استفاده کرد. برای این کار، بهتر است چسب را به صورت یکنواخت بر روی سطح قرار داده و سپس ورق را بر روی آن قرار داد. باید اطمینان حاصل شود که ورق به صورت صاف و بدون هیچ چین و چروکی روی سطح قرار گرفته است.
  4. لوله‌ها را پیچ و نصب کنید: در مرحله آخر، پیچ‌ می‌بایست در سراسر چهارچوب نصب شود. این امر به این منظور انجام می‌گیرد که ورق به صورت محکم و بدون هیچ گونه حرکتی در قاب قرار گرفته شود. همچنین باید برای ایجاد لوله‌های پروانه‌ای به منظور عبور کابل‌های برق و دیگر لوله‌های مورد نیاز در ساختمان اقدام شود.

اگر به صورت کلی بخواهیم بررسی کنیم، این ورق کامپوزیت به راحتی نصب می‌شود زیرا ورق وزن سبکی دارد و چون خصوصیات فنی این ورق مطلوب است، به عنوان یک راهکار اقتصادی توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌است.

مزیت‌های ورق کامپوزیت اکونومی

این ورق کامپوزیت چون خصوصیات فنی مطلوبی دارد و دارای قیمت ارزانی نسبت به دیگر نوع ورق‌های کامپوزیت است، دارای مزیت‌های اقتصادی زیادی است که باعث کمک به جایگاه و محبوبیت آن در صنعت ساختمانی شده‌است. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • در مقایسه با دیگر نوع ورق‌های کامپوزیت قیمت ارزان‌تر دارد.
  • وزن سبکی دارد که باعث نصب راحت‌تر و سریع‌تر آن می‌شود.
  • در برابر آتش، رطوبت، خوردگی و پوسیدگی مقاومت بالایی دارد.
  • نیاز به نگهداری و تعمیرات مکرر در طول عمر مفید ورق ندارد.
  • به راحتی بدون ایجاد تغییر در شکل آن می‌تواند خم یا شکسته شود.
  • طراحی زیبا و متنوع در رنگ‌ها و طرح‌ها دارد.
  • در برابر گرما و صوت مقاومت بالایی دارد.

محصولات و خدمات دنیای کامپوزیت

سخن پایانی

در این مطلب درمورد ورق کامپوزیت اکونومی صحبت کردیم و نکات مربوط به آن را بررسی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم قبل از این که ورق‌های کامپوزیت اکونومی یا هر نوع دیگری را بخرید، آگاهی و اطلاعات خود را از ورق کامپوزیت بالا ببرید که بهترین نوع ورق کامپوزیت مناسب پروژه خود را تهیه کنید. به طور کلی، به کار گیری این ورق کامپوزیت چون قیمت ارزان و خصوصیات عالی دارد، به عنوان یک راهکار اقتصادی در صنعت نمای ساختمانی و تبلیغاتی معروف شده‌است.

 

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X