چوب مناسب برای نماهای چوبی ساختمان

نماهای چوبی ساختمان

نماهای چوبی ساختمان قطعا به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر ساختمان به شمار می‌آیند که نظر بیننده را به خود جلب می‌کنند و به چشمشان می‌آیند. به بیانی دیگر نمای هر ساختمان یک وجه تمایز و روشی برای مقایسه کردن ساختمان‌ها با یک دیگر محسوب می‌شود. در این مطلب قصد داریم به بررسی دلایل برتری و مزایای استفاده از چوب برای نمای ساختمان برای شما بپردازیم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مزایای چوب ترموود

اهمیت نماهای چوبی ساختمان

چوب مناسب برای نماهای چوبی ساختمان

وقتی می‌خواهند نماهای ساختمان را بسازند عواملی چون سبک و بودجه مورد نظر را در نظر می‌گیرند و  معمولا مصالح و متریال گوناگونی را به کار می‌برند. اما قطعا هیچ نمایی مانند چوب زیبایی و جذابیت برای  یک ساختمان ایجاد نخواهد کرد. از نماهای چوبی نه تنها در سبک‌های سنتی، بلکه امروزه در سبک‌های مدرن ساخت و ساز نیز استفاده می‌شود و دارای طرفداران زیادی است.

اگر از نماهای چوبی استفاده شود، نه تنها باعث می‌شود ظاهر ساختمان از یکنواخت بودن در بیاید، بلکه چون طبیعی است باعث می‌شود هماهنگی بیش‌تری با محیط اطراف داشته باشد و زیبایی ظاهر محیط را نیز بیشتر می‌کند. برای این منظور چوب‌های مختلفی را به کار می‌برند.

اما توجه داشته باشید که مقاومت و دوام برای نمای ساختمان امر بسیار مهمی به شمار می‌آید و به عنوان یک اولویت مهم محسوب می‌شود، پس بهترین گزینه برای نمای ساختمان چوب ترموود شناخته می‌شود.

تفاوت ترموود با ام دی اف

چوب مناسب برای نماهای چوبی ساختمان

از قدیم الایام چوب به عنوان یکی از اولین مصالح ساختمانی به کار می‌رفته‌است. بشر همواره آن را در ساخت خانه، به خصوص در نمای خانه به کار می‌برد. خصوصیات فیزیکی و شیمیایی که در چوب ترموود وجود دارد، باعث می‌شود مجریان صنعت ساختمان به اجرای طرح‌های خلاقانه نیز ترغیب شوند و همچنین جذابیت بصری فراوانی دارا است. با این حال، استفاده از هر نوع چوبی برای اجرای نمای چوبی، مجاز نیست.

پارکت یا کفپوش چوبی

توجه داشته باشید نمای ساختمان بیشتر از دیگر اجزای ساختمان در معرض عوامل محیطی مانند رطوبت و تابش نور خورشید قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که چوب مورد استفاده در نمای ساختمان، باید مقاومت بالایی داشته باشد و از سازگاری با شرایط محیطی برخوردار باشد که تغییر شکل و پوسیدگی برای آن پیش نیاید.

این روزها از ترمووود به عنوان مستحکم‌ترین چوب برای اجرای نمای چوبی ساختمان یاد می‌کنند؛ به دلیل این که فرایندی تحت عملیات حرارتی طبیعی روی آن انجام می‌گیرد. این نوع چوب، از آن جایی که مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی از خود نشان می‌دهد، می‌توان آن را جهت ساخت نمایی ماندگار و با کیفیت بسیار بالا برای ساختمان به کار برد.

نماهای-چوبی-ساختمان

به چه دلیل از ترموود در نمای ساختمان استفاده می‌شود؟

به کار بردن چوب ترموود برای نماهای چوبی ساختمان، دارای دلایل فنی و زیبایی ‌شناسی بسیاری است. مقاومت بالای چوب و زیبایی طبیعی آن، 2 تا از عوامل اصلی محسوب می‌شوند که نظر معماران ساختمان را به خود جلب می‌کنند. همچنین، چون چوب  وزن کمتری نسب به دیگر متریال‌ها مانند سنگ، شیشه و آجر دارد، برای اجرای نمای ساختمان گزینه خوبی است و باعث ایجاد بار اضافه‌ای بر روی ساختمان نمی‌شود.

نگهداری از چوب ترموود

بنابراین اگر از چوب و ترموود به عنوان یکی از مصالح ساختمانی استفاده شود، انتخابی هوشمندانه و جذاب برای ساختمان‌های مدرن خواهد بود. از همین رو، بسیاری از سازندگان ساختمان در حال حاضر چوب و ترموود را برای ساخت نماهای سازه به کار می‌برند. با وجود مواد مصنوعی بسیاری در بازار  که ویژگی‌های بیشتری نسبت به چوب طبیعی دارند و از نظر ظاهری با چوب طبیعی شباهت دارند همچون چوب پلاست، ولی این مواد مصنوعی قادر به گرفتن جایگاه چوب طبیعی برای خود نبوده‌اند.

ترجیح افراد نیز متریال طبیعی نسبت به مصنوعی است. ترموود مزایای زیادی دارد که از آن جمله قابلیت بازیافت آن است و باعث حفاظت از محیط زیست می‌شود. همچنین ترموود دوام بالا و قابلیت مقاومت در برابر عوامل محیطی و تغییرات آب و هوایی دارد که این ماده را به یک گزینه عالی برای اجرای نماهای چوبی، تبدیل کرده‌است.

به چه دلیل از ترموود در نمای ساختمان استفاده می‌شود؟

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X