معرفی برخی از چوب‌های ترموود محبوب

بهترین نوع ترموود

بهترین نوع ترموود کدام است؟ اگر این سوال برای شما هم پیش آمده پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید. چوب ترموود یک گزینه مناسب برای ساخت انواع وسایل شناخته می‌شود زیرا این چوب‌ها در یک فرایند پر فشار و با گرمای زیاد قرار می‌گیرند.

محصولات، خدمات و لیست قیمت ها

این امر سبب می‌شود تا این چوب‌ها در برابر رطوبت و حرارت از مقاومت بالایی برخوردار باشند. برای انتخاب بهترین چوب ترموود باید بدانید که برای انجام چه کاری می‌خواهید از آن استفاده کنید زیرا چوب‌های ترموود انواع مختلفی دارند که هر یک از آن‌ها دارای مزایا و کاربرد‌های گوناگونی است.

ترموود در طراحی آشپزخانه

مقاومت چوب ترموود به چه عواملی بستگی دارد؟

برای داشتن یک چوب ترموود با کیفیت و مناسب باید چوب ترموود شما از مقاومت معقولی برخوردار باشد که این مقاومت با توجه به عواملی افزایش می‌یابد و این عوامل را در ادامه بررسی می‌کنیم:

  • نوع چوب مبدأ: نوع چوبی که برای تولید ترموود از آن استفاده می‌شود؛ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نقش بسزایی در مقاومت آن خواهد داشت که در ادامه به بررسی کامل‌تر این موضوع خواهیم پرداخت.
  • تکنولوژی فرایند تولید: برای داشتن بهترین نوع ترموود باید از تکنولوژی‌های مناسب و بروزی برای تولید آن استفاده کنید. فرایند حرارت دهی و فشرده‌سازی چوب ترموود از دیگر عوامل مهمی است که در تقویت مقاومت چوب اهمیت بالایی دارد زیرا در طی این فرایندها چوب به توده چوبی سخت و مقاوم تبدیل خواهد شد.
  • رطوبت محیط: میزان رطوبت محیط و تغییرات اقلیمی نیز روی مقاومت چوب تاثیر می‌گذارد یعنی اگر از این چوب در مکان‌های پر رطوبت استفاده شود با گذشت زمان مقاومت خود را در برابر رطوبت از دست خواهد داد و نیاز به تعمیر خواهد داشت؛ بنابراین چوب ترموود در مکان‌های کم رطوبت از مقاومت بالاتری برخوردار است.

معرفی برخی از چوب‌های ترموود محبوب

بهترین نوع ترموود

همان طور که اشاره شد، چوب ترموود انواع مختلفی دارد اما لازم به ذکر است که چوب‌های ترموود از چوب‌های مختلفی تهیه می‌شوند. تهیه چوب ترموود با هر یک از این چوب‌ها خواص گوناگونی دارد که در ادامه به صورت کامل بررسی شده‌است.

  • چوب سرو: چوب‌های ترموودی که از چوب سرو تهیه می‌شوند به دلیل استقامت و دوام بسیار بالا در برابر رطوبت و فرسایش، در موارد ساختمانی کاربرد دارند. این چوب‌ها معمولاً رنگی روشن که ترکیبی از رنگ سفید و زرد است، دارند.
  • چوب سوزنی: یکی دیگر از بهترین نوع ترموود، ترموود با چوب سوزنی است. چوب‌های ترموودی که از چوب‌های سوزنی تهیه می‌شوند، ویژگی‌های مشابه با مورد قبل دارند به همین دلیل در ساخت و ساز یا دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولاً این چوب‌ها دارای حباب‌های ریز و نازک در ساختار خود می‌باشند.

تفاوت ترموود با ام دی اف

  • چوب چنار: اینگونه چوب‌های ترموود بسیار مقاوم و دارای سختی بسیار زیادی هستند و به همین دلیل در کفپوش‌ها و مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این چوب‌ها معمولاً دارای رنگ روشن هستند و با مؤلفه‌های چندگانه ساخته می‌شوند.
  • چنار شیرازی: این چوب ترموود نیز مانند مورد قبل در ساخت مبلمان و کفپوش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چوب‌ها به دلیل سختی و تازگی خود برای کفپوش و انواع تزیینات داخلی به کار می‌روند.

کاربرد چوب ترموود چیست؟

به طور کلی چوب‌های ترموود به دلیل تهیه در حرارت و فشار بسیار بالا در برخی کاربردها متشابه هستند. اینگونه چوب‌ها یک جایگزین مناسب برای انواع چوب‌های دیگر در بازار محسوب می‌شوند زیرا در فرایند به خصوصی تولید می‌شوند و همین امر سبب شده است که این چوب‌ها در برابر بسیاری از موارد همچون آتش سوزی، رطوبت، فرسایش و غیره مقاوم باشند. برخی از کاربردهای این چوب‌ها عبارتند از:

کاربرد چوب ترموود چیست؟

  • ساخت و ساز: چوب‌های ترموود کاربرد بسیار زیادی در صنعت ساخت و ساز دارند و به همین منظور در صنعت ساخت و ساز از بهترین نوع ترموود بسیار استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای این چوب در صنعت ساخت و ساز عبارت است از کفپوش، دیوارپوشی، ترموود سیستم، نمای داخلی و خارجی ساختمان، مجسمه سازی.
  • محصولات دکوراتیو: همان طور که اشاره شد، چوب‌های ترموود در ساخت مبلمان و تزیینات داخلی مانند میزها، صندلی‌ها و وسایل تزیینی مورد استفاده قرار می‌گیرند که این موضوع به دلیل ظاهر زیبا و شکیل و همچنین مقاومت بسیار بالای این چوب‌ها است.
  • فضاهای خارجی: در فضاهای خارجی مانند باغ‌ها، تراس‌ها، استخرها و اینگونه موارد از چوب ترموود استفاده می‌شود. این امر به دلیل مقاومت این چوب در برابر رطوبت و فرسایش می‌‌باشد.
  • محصولات سلولزی: امکان دارد از چوب ترموود به عنوان مواد اولیه در تولید محصولات سلولوزی مانند مجسمه‌ها، فاصله‌ها و اسباب بازی‌ها نیز استفاده شود.

سخن آخر

ما در این مقاله به بررسی بهترین نوع ترموود پرداختیم و در آخر به این نکته بسیار مهم توجه کنید که با توجه به کار و شرایط خود باید بهترین نوع از این چوب را پیدا کنید. ما با بررسی برخی از این چوب‌ها و مزایا و کاربرد آن‌ها سعی کردیم شما را در این راه یاری کنیم.

 

 

 

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X