نصب نمای ترمووود

اگر می‌خواهید با نصب نمای ترمووود آشنا شوید تا انتهای مطلب را دنبال کنید. برای این که از ترمووود در پروژه‌های طراحی استفاده کنید باید مراحل متعددی انجام گیرد. این مراحل نکاتی را در بر می‌گیرد که باعث ماندگاری و افزایش کیفیت پروژه خواهد شد. در صورت رعایت نشدن این مراحل به صورت اصولی و دقیق، خسارت و مشکلاتی را برای ساختمان ایجاد می‌کند. به همین دلیل لازم است برای این که از این مشکلات جلوگیری کنید نکاتی را در نصب ترمووود رعایت کنید.

نصب نمای ترمووود

برای اینکه نصب نمای چوب ترموود سریع شود، باید کلیه عملیات سازه به اتمام رسیده باشد در این صورت با دیگر امور نما تداخلی پیدا نمی‌شود و باعث مطلوب بودن کیفیت کار نما در انتهای کار می‌شود. برای این که یک نمای شکیل وجود داشته باشد، طراحی و اجرای آن باید توسط متخصصان این حوزه انجام گیرد و طراحان از اصول معماری و شهری کمک گرفته و طراحی شیک و عالی را برای شما اجرا می‌کنند.

توصیه می‌شود قبل از این که نمای ترموود اجرا شود، از شرکت مورد نظر طرح اجرا شده کامپیوتری مربوط به پروژه را درخواست کنید. با این کار تصویر بهتری از ساختمان در دسترس شما خواهد بود. اگر مشکلی هم در کار وجود داشته باشد، می‌توانید قبل از استارت پروژه آن را درست کنید. از آن جایی که ترموود یک متریال طبیعی به شمار می‌آید اگر در جهت نصب الوارها تغییر ایجاد شود، قابلیت اجرای بافت و طرح متفاوتی را فراهم می‌کند.

مراحل نصب نمای ترمووود

مرحله ۱. زیرسازی نمای چوبی ساختمان

نکته‌ای که باید قبل از این که نصب ترموود را انجام دهید مد نظر داشته باشید، توجه به تراز بودن سطح نصب است. باید در جهت عرضی و طولی، از تراز بودن سطوح مطمئن شوید که زمانی که در حال نصب پروفیل‌های ترموود هستید مشکلی به وجود نیاید. اگر این نکته رعایت نشود، فواصل بین چوب‌ها به هم می‌ریزد و ظاهر انتهای کار، مطلوب نخواهد بود.
برای هر متر مربع ترموود در حدود ۱۰ کیلوگرم بار بر زیرسازی اعمال می‌شود. رعایت فاصله سه سانتیمتری در پشت زیرسازی را جدی بگیرید زیرا تبادل هوا و خشک شدن رطوبت را نتیجه می‌دهد. توجه داشته باشید که فاصله هر پروفیل زیرسازی قوطی فلزی ۴۰×۴۰ در سطح پایینی زیرسازی حتما باید ۶۰ سانتیمتر را داشته باشد.
برای این که زیرسازی چوب نمای ترموود به فلز و سیمان نصب شود باید پیچ‌های استیل با رول پلاک به طول ۶ سانتیمتر را به کار برد تا لقی و صدا به وجود نیاید. پیشنهاد می‌شود که سطح زیرسازی را رنگ کنید.

مرحله ۲. نصب نمای چوب ترمووود

برای نصب ترموود بر روی زیر سازی از سه روش پیچ از رو،  فاق و زبانه و کلیپس استفاده می‌شود. در روش پیچ از رو، قبل از ورود پیچ به چوب آن را سوراخ و خزینه کنید. اگر پیچ به صورت مستقیم به چوب وارد شود، احتمال ترک خوردگی چوب را افزایش می‌دهد.
در روش نصب نمای ترموود با استفاده از کلیپس، جنس زیرسازی را پروفیل‌های گالوانیزه تشکیل می‌دهد و اتصال چوب‌ها به وسیله کلیپس‌های مخصوص به زیرسازی انجام می‌پذیرد.

نصب-نمای-ترمووود

از مزیت‌های اجرای نصب چوب نما با کلیپس این است که پیچ‌ها مخفی شده و از معایب آن بالا بودن هزینه زیرسازی با فلز است.
روش دیگر نصب ترموود بر روی نما، این است که پروفیل‌های مخصوصی را به کار ببریم و سوار شدن چوب نما به صورت زبانه‌ای بر روی یکدیگر صورت می‌گیرد. این که میخ‌ها و پیچ‌ها مخفی می‌مانند از امتیازات این روش است و در زیبایی نما بسیار تاثیرگذار است.

مرحله ۳. رنگ چوب ترموود

برای این که ظاهر حفظ شود و عمر چوب ترمو بالا رود، از رنگ ترموود استفاده کنید. رنگ چوب ترموود زیبایی چوب را افزایش داده و رگه‌های آن را نمایش می‌دهد. آنچه که باعث آسیب رساندن زیاد به چوب می‌شود نور خورشید و اشعه UV  هستند که به مرور، رنگدانه‌های چوب را از بین می‌برد. رنگ ترموود در عمق چوب نفوذ می‌کند و موجب عدم جذب رطوبت شده و از رشد قارچ و کپک در چوب ترمو جلوگیری می‌کند.

هزینه نصب نمای ترمووود

به منظور این که هزینه اجرای نمای ترمووود را براورد کنید می‌بایست نکات ذکر شده در ادامه را مد نظر قرار دهید. اگر این عوامل را مورد توجه قرار دهید می‌توانید به جمع بندی مناسبی در ارتباط با برآورد هزینه اجرای نمای ترمووود برسید.

هزینه تهیه چوب ترمووود

هزینه رنگ چوب خام ترمووود

هزینه چوب زیرسازی

دستمزد اجرای نمای ترمووود

هزینه تهیه مصالح فلزی جهت زیرسازی نمای ترمووود

 

 

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X