قیمت ورق کامپوزیت ضد حریق

قیمت ورق کامپوزیت ضد حریق و اجرای آن

ورق کامپوزیت ضد حریق چه ویژگی‌هایی دارد؟ در چه جاهایی از آن استفاده می‌کنند؟ یا این که آن‌ها را چگونه تهیه می‌کنند؟ اگر شما هم جز کسانی هستید که این سوالات برایتان پیش آمده تا پایان مطلب را دنبال کنید.

لیست بروز قیمت محصولات از ورق آلومینیوم تا انواع رنگ ها

ورق‌های کامپوزیت ضد حریق

این نوع ورق‌ها از جمله مواد ساختمانی محبوب برای استفاده در ساخت و سازهایی هستند که نیاز به استحکام و مقاومت بالا همراه با عدم اشتعال و یا مقاومت ضد حریق دارند. ورق‌های کامپوزیت ضد حریق عمدتا از چندین لایه مختلف تشکیل شده‌اند که هر لایه وظیفه خاص خود را دارد.

– لایه روکش: این لایه از مواد ضد حریق و مقاوم تشکیل شده است تا از منفجر شدن و یا اشتعال ورق در معرض حرارت و آتش جلوگیری کند.

– لایه هسته: لایه هسته اصلی ورق کامپوزیت که معمولا از موادی با خواص عایق حرارتی مناسب و سبک مثل فوم‌های ضد حریق PU (پلی‌یورتان) یا مواد معدنی نانوساختار تشکیل شده است.
نصب و اجرای نمای کامپوزیت
– لایه پشتیبانی: این لایه به عنوان یک پشتیبان برای ورق عمل می‌کند و معمولا از مواد مقاوم مانند فلزات خاص آلومینیوم یا فولاد پوشش داده شده است که در مقابل ضربه و فشار مقاومت داشته باشد.

از جنس‌های مختلفی مثل FR4  یا G10  برای ورق‌های کامپوزیت ضد حریق استفاده می‌شود که هر کدام خواص و کاربردهای خاص خود را دارند. به عنوان مثال FR4 بیشتر در حوزه‌های الکتریکی و الکترونیکی به عنوان یک ماده عایق و مقاومتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 تهیه ورق کامپوزیت ضد حریق چگونه است؟

برای تولید این نوع ورق‌ها فرآیندهای مختلفی طی چند مرحله انجام می‌شود که در زیر به طور خلاصه بررسی شده‌است:

ارائه خدمات و مصالح مرتبط با صنعت نوین نمای ساختمان

1. انتخاب مواد مناسب:
– روکش مناسب: انتخاب موادی که از خواص ضد حریق برخوردارند مانند مواد معدنی خاص و یا پوشش‌های ضد حریق.
– هسته عایقی: استفاده از موادی که دارای خواص عایق حرارتی مناسب هستند مانند فوم‌های PU ضد حریق یا مواد نانوساختار معدنی.

2. فرآیند تولید:
– پرس کردن لایه‌ها: لایه‌های مختلف روکش، هسته، پشتیبانی را پرس کرده و به یکدیگر می‌چسبانند.
– شکل دادن و برش: ورق را به ابعاد مورد نیاز شکل می‌دهیم و برش می‌زنیم.
– پوشش دادن به لایه پشتیبانی: امکان دارد لایه پشتیبانی ورق را با یک پوشش فلزی مانند آلومینیوم یا فولاد پوشش دهند تا جلوی ضربه و فشار را بگیرد.

3. تست و اعتبار سنجی:
– تست‌های ضد حریق: در این مرحله اطمینان حاصل می‌شود که ورق‌ها واکنش مناسبی به آتش نشان می‌دهند.
– تست‌های فیزیکی: اعتبارسنجی خصوصیات فیزیکی و مکانیکی ورق‌ها مانند استحکام و انعطاف پذیری در این مرحله صورت می‌گیرد.

4. بسته‌ بندی و حمل‌ و نقل:
– ورق‌های تولید شده باید به‌ طور صحیح بسته‌ بندی شده و برای حمل‌ و نقل ارسال شوند تا از آسیب ‌دیدگی خارجی جلوگیری شود.
با رعایت این مراحل و استفاده از تجهیزات مناسب می‌توان ورق‌های کامپوزیت ضد حریق با کیفیت بالا تولید کرد. البته تهیه ورق‌های کامپوزیت ضد حریق با متخصصین و تجهیزات مناسب انجام می‌شود.
 ورق کامپوزیت ضد حریق

ورق کامپوزیت ضد حریق در چه جایی به کار می‌رود؟

ورق‌های کامپوزیت ضد حریق به دلیل خصوصیات منحصر به فردی که دارند در انواع مختلف صنایع و کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرند. چند کاربرد اصلی ورق‌های کامپوزیت ضد حریق عبارتند از:

1. ساخت و ساز:
– پوشش‌ دهی دیوارها و سقف‌ها: این ورق‌های کامپوزیت به عنوان سطوح پوششی برای دیوارها و سقف‌ها در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده می‌شوند.
– پوشش‌ دهی محوطه‌های خارجی: برای ایجاد سطوح مقاوم در مقابل حریق در فضاهای خارجی از این نوع ورق‌های کامپوزیت استفاده می‌شود.

2. صنایع الکترونیکی:
– بوردهای الکترونیکی: این ورق‌های کامپوزیت مانند FR4  از جمله مواد مورد استفاده برای ساخت بوردهای الکترونیکی می‌باشند به دلیل خواص عایق بودن و مقاومت در برابر حرارت.

3. قطعات خودرویی:
– پوشش و عایق حرارتی: در قطعات مختلف خودروها برای ایجاد پوشش‌های ضد حریق و عایق حرارتی از ورق‌های کامپوزیت ضد حریق استفاده می‌شود.

4. صنایع هوا و فضا:
– قطعات جانبی فضاپیما: این ورق‌های کامپوزیت در ساخت قطعات جانبی فضاپیما برای افزایش استحکام و مقاومت در برابر حرارت استفاده می‌شوند.

5. صنایع نظامی:
– پوشش و تقویت قطعات نظامی: در صنایع نظامی برای پوشش قطعات حساس یا تقویت ساختارهای مهم از این گونه ورق‌های کامپوزیت استفاده می‌شود.

6. سایر کاربردها:
– صنعت حفاری: در صنعت حفاری برای پوشش لوله‌ها و تجهیزات حفاری از ورق‌های کامپوزیت ضد حریق استفاده می‌شود.

سخن پایانی

ورق‌ کامپوزیت ضد حریق به دلیل خواص ترکیبی که دارد از جمله محصولات پرکاربرد و مورد استفاده در صنایع مختلف می‌باشد که چند مورد از آن‌ها را توضیح دادیم. همچنین در این مطلب توضیح دادیم که آن‌ها را چگونه تهیه می‌کنند و ساختار آن‌ها به چه صورتی است.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X