انواع ترموود از لحاظ تولید

معرفی انواع ترموود

ترموود یکی از انواع چوب‌ها است که کاربردهای زیادی در نمای داخلی و خارجی ساختمان دارد. وقتی از انواع ترموود صحبت می‌کنیم، منظورمان جنس چوب است یا اندازه؟ چوب ترمو بر اساس شاخصه‌های مختلفی نظیر جنس، پروفیل و روند تولید تقسیم بندی می‌شود.

آشنایی با محصولات ترموود دنیای کامپوزیت

کاربرد هر کدام از چوب‌های ترموود به شاخصه‌های گفته شده بستگی دارد. به عنوان مثال چوب‌های سخت ترموود در کف ساختمان گذاشته می‌شوند زیرا دارای چگالی و استحکام بالایی هستند. با مطالعه این مقاله به طور کامل با تقسیم بندی‌های ترموود آشنا می‌شوید.

انواع ترموود بر اساس جنس

چوب ترمو از نظر جنس به ۲ دسته نرم و سخت تقسیم بندی می‌شود. در واقع شرایط محیطی درختان روی جنس آن‌ها تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال درختانی که در مناطق نیمه قطبی رشد می‌کنند، بافت نرمی دارند.

چوب نرم: چوب‌های نرم ترموود از درختانی مانند کاج، سرو و صنوبر حاصل می‌شود. این درختان معمولاً در شرایط هوایی نیمه قطبی رشد می‌کنند و به دلیل وجود رطوبت بافت بسیار نرمی دارند. رشد درختان کاج، سرو و صنوبر به صورت مستقیم و صاف است. از همین رو برای تهیه متریال بسیار مناسب هستند. رنگ نرم چوب‌ها زرد و متمایل به قرمز است. نرم چوب‌ها چگالی کمی دارند و سبک هستند. چوب نرم نسبت به چوب سخت از قیمت کم‌تری برخوردار است.

انواع-ترموود

چوب سخت: الگوی خاصی در سخت چوب‌ها وجود دارد که باعث تنوع محصول و بافت محکم آن‌ها شده‌است. چوب درختان گیلاس، گردو، زبان گنجشک، بلوط، افرا و ماهون برای چوب‌های سخت ترموود مورد استفاده قرار می‌گیرند. سخت چوب‌ها دارای چگالی زیادی هستند و به همین دلیل در مکان‌های پر تردد و کف ساختمان به کار برده می‌شوند. از معایب این نوع چوب‌ها می‌توان به قیمت بالا و کم یاب بودنشان اشاره نمود.

نماهای چوبی ساختمان

انواع ترموود از لحاظ تولید

علاوه بر نوع چوب روند تولید نیز روی محصول نهایی و کاربرد آن تاثیر می‌گذارد. تولید چوب ترمو شامل ترمو-دی و ترمو-اس می‌شود.

ترمو-دی: از مشکلات کاربرد چوب در محیط‌های باز و مرطوب ترک خوردگی و پوسیدگی چوب است. ترمو-دی این مشکل را برطرف می‌کند. چوب‌هایی که بر این اساس تولید می‌شوند، دارای ماندگاری بالایی هستند زیرا تا دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد حرارت می‌بینند. دمای بالای تولید ترمو-دی باعث می‌شود تا چوب در هر گونه شرایط آب و هوایی مقاوم باشد.

انواع ترموود از لحاظ تولید

ترمو-اس: واژه اس به معنای پایداری محصول است. چوب‌های ترمو اس در حرارت ۲۸۰ درجه سانتی گراد تولید می‌شوند. این روند روی ثبات و پایداری چوب نقش مهمی دارد. برای نمای داخلی ساختمان استفاده از ترمو-اس مناسب‌تر است.

مزایای چوب ترموود

تقسیم بندی ترموود بر اساس پروفیل

نوع دیگر گروه بندی ترموود بر اساس پروفیل است. چوب ترمو به صورت پروفیل بدون شیار و با شیار و در اندازه ۳ تا ۶ متری در بازار وجود دارد. در ادامه انواع پروفیل ترموود را بیان می‌کنیم:

  • پروفیل کف: پروفیل کف یا Deck همان طور که از نامش پیداست برای کف پوش‌ها استفاده می‌شود. پروفیل کف دارای شیار است که برای استخر و حیاط بسیار مناسب به شمار می‌رود.
  • پروفیل چهار تراش: پروفیل چهار تراش که با نماد SHP نیز شناخته می‌شود، هم در نمای داخلی و هم در نمای خارجی ساختمان کاربرد دارد.
  • پروفیل لمبه: پروفیل لمبه دار (UTV) و (UTS) در نمای ساختمان کاربرد بیش‌تری دارد زیرا دارای اتصال به خصوصی (قفل و زبانه) است.

خدمدت دنیای کامپوزیت

دنیای کامپوزیت یک شرکت فعال حوزه ساختمانی است که انواع مصالح و متریال مورد نیاز ساختمان را تهیه و تولید می‌کند. دنیای کامپوزیت با دارا بودن سابقه طولانی مدت برای پیاده سازی انواع سازه‌ها نظیر برج، آلاچیق، روف گاردن، واحدهای تجاری و مسکونی فعالیت کرده‌است.

دنیای کامپوزیت علاوه بر ارائه محصولات ساختمانی دارای خدمات مشاوره برای نمای داخلی و خارجی ساختمان می‌باشد. هدف این شرکت همواره جلب رضایت مشتری بوده و از همین رو محصولات خود را با بهترین کیفیت و ضمانت به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی انواع ترموود پرداختیم. چوب ترموو بر اساس شاخصه‌های گوناگونی تقسیم بندی می‌شود که مهم ترین آن‌ها شامل جنس، روند تولید و پروفیل است. کاربرد ترموود به تقسیم بندی آن بستگی دارد. همه این عوامل باعث تنوع در محصولات و تفاوت ویژگی‌های ترموود می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که برای استفاده از ترموود در نمای داخلی یا خارجی حتماً از یک مشاور این زمینه کمک بگیرید.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X