ورق کامپوزیت چه مزایا و ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین ورق کامپوزیت نمای ساختمان

بهترین ورق کامپوزیت نمای ساختمان کدامند؟ شاید شما هم این سوال برایتان به وجود آمده باشد. از زمانی که مدرنیته در معماری به وجود آمده، استفاده از مصالح مدرن بیشتر از گذشته نظر طراحان و پیمانکاران را به خود جلب کرده‌است. ورق کامپوزیت یک نوع متریال به روزی به شمار می‌آید که دارای ویژگی‌ها و مزایای بی‌شماری است و می‌تواند نمای ساختمان را منحصر به فرد و مدرن جلوه دهد.

آشنایی با نمای کامپوزیت

در واقع نمایی که برای پوشش بیرونی ساختمان آن را به کار می‌برند، نمای کامپوزیت ساختمان می‌نامند. در نمای کامپوزیت، ورق کامپوزیت ساختمان را به کار می‌گیرند و این کار دارای مزیت‌هایی مانند وزن سبک، سهولت در اجرا، تنوع رنگ، عمر بالا و … است که باعث شده نسبت به هر نمای دیگری چون شیشه، سنگ، سرامیک و آجر محبوبیت بیشتری داشته باشد.

 ورق کامپوزیت چه مزایا و ویژگی‌هایی دارد؟

از  جمله مزیت‌هایی که نمای کامپوزیت دارد شامل هزینه مناسب و به صرفه نصب ورق کامپوزیت نسبت به دیگر متریال‌های نما و امکان اجرای سازه‌های خاص، فرودگاه‌ها، پمپ بنزین‌ها، ایستگاه‌های مترو، ترمینال‌ها، ساختمان‌های اداری و مسکونی می‌شود. در ادامه مزیت‌ها و ویژگی‌های فنی و فیزیکی دیگری از ورق کامپوزیت آورده شده‌است :

دارای وزن سبکی است.

قابلیت آکوستیک دارد.

حمل و نقل آسانی دارد.

سریع نصب می‌شود.

دارای تنوع رنگی بالایی است.

عمر بالا و ثبات رنگ دارد.

ضد زلزله است.

خاصیت عایق گرما و سرما را دارد.

در ابعاد تنوع دارد.

امکان خم کاری و ماشین کاری دارد.

قابلیت اجرای ابنیه‌های خاص را دارد.

در برابر حریق مقاومت دارد.

از شستشو مداوم بی نیاز است.

می‌توان پانل کامپوزیت معیوب را بدون تخریب کل نما عوض کرد.

بهترین-ورق-کامپوزیت-نمای-ساختمان

ورق کامپوزیت نمای ساختمان از لحاظ پوشش

ورق‌های کامپوزیت انواع و طرح‌های گوناگونی دارند. این مورد باعث شده دست طراحان و معماران ساختمان برای اجرای هر طرحی باز گذاشته شود. ورق کامپوزیت را از نظر رنگ و نوع پوشش به کار رفته در آن به انواع گوناگونی تقسیم بندی می‌کنند.

تفاوت HPL و ورق کامپوزیت

رایج‌ترین آن‌ها، ورق کامپوزیت با رنگ پلی استر به شمار می‌آید و ارزان‌ترین پوشش نیز می‌باشد. اجرای هیچ پوشش محافظتی بر روی این ورق انجام نمی‌گیرد که به منظور دکوراسیون داخلی مناسب باشد. همچنین استفاده از آن در نمای ساختمان توصیه نمی‌شود؛ زیرا وقتی در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار می‌گیرد دچار آسیب می‌شود و در برابر باران‌های اسیدی غیر مقاوم است.

ورق کامپوزیت PVDF : برای نمای ساختمان ورق کامپوزیت PVDF  را به کار می‌برند و برای تهیه آن، ترکیب موادی مانند رزین فلئوروکربن، حلال آستر، رنگ، الکل، آنزیم فلورین و … را استفاده می‌کنند. وقتی این مواد ترکیب می‌شوند، پوششی را نتیجه می‌دهد که در مقایسه با پوشش‌های معمولی، مقاومت بالاتری در برابر اشعه UV  ، خط و خش و باران های اسیدی دارد.

تابلوسازی کامپوزیت

ورق کامپوزیت نانو:  از دیگر انواع ورق کامپوزیت ورق کامپوزیت نانو هستند و فناوری نانو را برای تولید این نوع ورق کامپوزیت به کار می‌برند. این نوع کامپوزیت از آن جایی که قابلیت آبگریزی دارد می‌تواند مانع از جذب آلودگی و گرد و خاک شود‌. همچنین امکان خودتمیز شوندگی از دیگر امتیازات این نوع کامپوزیت است.

 کامپوزیت نماها از نظر نوع هسته میانی

ورق کامپوزیت با هسته میانی نسوز :  در هسته مرکزی ورق کامپوزیت موادی را به کار می‌برند که از نوع کندسوز و ضد حریق است. در صورتی که پروژه از نظر امنیت دارای حساسیت بالاتری باشد، ورق کامپوزیت ضد حریق ویژه‌ای را به کار می‌برند که در هسته میانی آن‌ها، موادی از جنس مواد ضد حریق B1 و A2  به کار رفته‌است.

ورق کامپوزیت با هسته میانی لانه زنبوری (Honey Comb) : این نمونه از ورق کامپوزیت دارای هسته میانی به شکل کندو زنبور عسل است که به شکل توخالی و شش ضلعی دیده می‌شود. ساختاری که این ورق کامپوزیت دارد، باعث شده دارای وزن سبک، قابلیت آکوستیک و همچنین عایق گرما و سرما باشد.

 ورق کامپوزیت نمای ساختمان از لحاظ طرح چند نوع است؟

طراحی و رنگ ورق کامپوزیت هیچ محدودیتی ندارند. آن‌ها در انواع طرح و رنگ می‌توانند تولید شوند. در ادامه چند مورد از انواع کامپوزیت نما به لحاظ طرح آمده‌است.

ورق کامپوزیت طرح چوب

ورق کامپوزیت طرح سنگ

ورق کامپوزیت طرح آجر

ورق کامپوزیت آینه‌ای

تهیه بهترین ورق کامپوزیت نمای ساختمان

وقتی قصد خرید ورق کامپوزیت در بازار را داشته باشید، بسیاری از برند‌ها را می‌بینید و این مورد انتخاب را برای شما سخت می‌کند. توصیه می‌شود برای خرید شرکتی را انتخاب کنید که سابقه بلند مدتی در این زمینه داشته باشد. با این کار از هدر رفتن سرمایه و وقت خود از طریق خرید ورق کامپوزیت فیک و با کیفیت پایین جلوگیری می‌کنید. ورق کامپوزیت پرمیوم باند و ورق کامپوزیت آلومکس  به عنوان دو برند معتبر در این حوزه محسوب می‌شوند. این برندها جز بهترین ورق کامپوزیت برای نمای ساختمان شناخته شده‌اند و تنوع محصول و کیفیت بالایی دارند که باعث افزایش محبوبیت و فروش بالا در بازار شده‌اند. از دیگر معتبرترین برندهای ورق کامپوزیت جهت نمای ساختمان عبارتند از : سوپر باند، آلوتایل، الکواستون، طلوع باند، آلکورد، هایپرباند، آلکوتکس، آلوسوئیس باند، گلکسی باند، پلاس باند، اطلس باند، نانو باند، تویو باند، گلوری باند، آلکووست، آی باند، شاین باند، آلومی پیک، مکس متال، دلتا باند، آلوتاپ، آلواستون، آلوتک، سان متال و …

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X