آلاچیق-یا-پرگولای-چوبی

کفپوش چوبی فضای باز

کفپوش چوبی فضای باز موضوعی است که در این مطلب به بررسی آن می‌پردازیم. این کفپوش‌ها به عنوان یک کفپوش طبیعی شناخته می‌شوند زیرا از قطعه‌های چوب تهیه می‌شوند. این موضوع سبب شده است تا این کفپوش‌ها در مکان‌هایی همچون تراس، حیاط، باغ و پشت بام کاربرد داشته باشند.

از چوب‌های گوناگونی برای تهیه این کفپوش‌ها استفاده می‌شود که برخی از این چوب‌ها عبارتند از: چوب آکاجو، ایپه، سیبریت و تیک. این کفپوش‌های طبیعی نیاز به مراقبت و نگهداری دارند که انجام این امر سبب می‌شود تا شکل و رنگ طبیعی چوب کفپوش‌ها حفظ شود. نگهداری از چوب کفپوش‌ها با انجام کارهایی همچون تمیز کردن، روغن کاری و دوری از رطوبت و اشعه UV امکان پذیر است.

کفپوش چوبی فضای باز در چه مناطقی ثبات بیشتری دارد؟

این کفپوش‌ها در مناطقی که شرایط اقلیمی خشک و معتدل باشد از ثبات بیشتری برخوردار هستند که در چنین شرایطی رطوبت و بارش کم است. وجود بیش از حد رطوبت و بارش سبب خوردگی، زنگ زدگی چوب و کاهش کیفیت چوب می‌شود. همچنین در صورتی که چوب در معرض مستقیم تابش خورشید قرار بگیرد، امکان خراشیدگی و رنگ پریدگی چوب نیز وجود دارد.

این کفپوش‌ها در مناطقی که شرایط اقلیمی مرطوب و همراه با بارش بسیار زیاد همانند مناطق ساحلی باشد؛ به دلیل ارتباط و تماس با رطوبت، احتمال ایجاد خوردگی برای آن‌ها وجود دارد. به همین دلیل در چنین مناطقی باید از این کفپوش‌ها به خوبی مراقبت کرد‌. همچنین باید به صورت مستمر این کفپوش‌ها را روغن کاری و تمیز کرد تا دچار مشکلاتی همچون خوردگی نشوند. به طور کلی برای ثبات بیشتر، باید کفپوش‌هایی را انتخاب کنید که از چوب، ضخامت و چگالی مناسبی برخوردار باشند. علاوه بر این مورد همان طور که اشاره شد، مراقبت از این کفپوش‌ها به صورت مستمر سبب حفظ کیفیت و ثبات آن‌ها می‌شود.

کفپوش چوبی فضای باز چه مزایایی دارد؟

این کفپوش‌ها در مناطق خشک و معتدل کاربرد بسیار زیادی دارند؛ زیرا مزایای بسیار متنوع و مناسبی دارند که سبب شده از این کفپوش‌ها در چنین مناطقی استفاده شود. در ادامه به بررسی برخی از این مزایا می‌پردازیم:

کفپوش-چوبی-فضای-باز

  • زیبایی طبیعی: کفپوش‌های چوبی از ظاهری طبیعی و زیبا بهره مند هستند که به محیط اطراف خود زیبایی می‌‌بخشند. استفاده از آن‌ها علاوه بر زیبایی محیط سبب ایجاد حس آرامش برای افراد می‌شود.
  • مقاومت در برابر شرایط اقلیمی متفاوت: همان طور که بررسی کردیم، کفپوش‌های چوبی در مناطق خشک از مقاومت و ثبات بیشتری برخوردار هستند اما در محیط رطوبتی نیز به علت وجود چوب مقاومت مناسبی از خود نشان می‌دهند. زیرا چوب در برابر رطوبت و نفوذ هوا مقاومت مناسبی را دارا است و در نتیجه در چنین شرایط اقلیمی این کفپوش‌ها می‌توانند مقاومت مناسبی داشته باشند.
  • مقاومت در برابر پوسیدگی و خشک شدگی: کفپوش چوبی فضای باز به دلیل وجود چوب در خود، در برابر پوسیدگی و خشک شدگی از مقاومت مناسبی برخوردار است زیرا چوب قابلیت‌های منحصر به فردی دارد که می‌تواند در برابر میکروارگانیسم‌ها و قارچ‌ها مقاوم باشد.
  • مقاومت در برابر خراشیدگی: همان طور که اشاره شد، چوب ساختار منحصر به فردی دارد؛ چوب سختی و مقاومت خوبی در برابر خراشیدگی‌ها نیز دارد که در نتیجه در برابر ضربه‌ها و خراش‌هایی که ممکن است به کفپوش‌ها وارد شود، مقاوم است.
  • دوام بالا: به علت مزایای گفته شده کفپوش‌های چوبی می‌توان نتیجه گرفت که این کفپوش‌ها از دوام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. همچنین لازم به ذکر است که با مراقبت و نگهداری از این کفپوش‌ها می‌توان تا چندین سال در هر محیطی به خصوص در محیط‌های خشک، آن‌ها را استفاده کرد.

اقدامات مجموعه دنیای کامپوزیت چیست؟

این مجموعه موفق با بیش از دو دهه تلاش و کوشش در زمینه تولید انواع تجهیزات ساختمانی مانند چوب، ورقه‌های فلزی، انواع کفپوش‌ها همانند کفپوش‌های چوبی و اینگونه موارد فعالیت کرده است. مجموعه دنیای کامپوزیت به دلیل استفاده از مواد مرغوب در تهیه این وسایل، استفاده از نیروی کار ماهر و با تجربه و استفاده از ابزارآلات و تجهیزات بروز و پیشرفته توانسته است رضایت مشتریان خود را جلب کند.

ما در این مقاله به بررسی کفپوش چوبی فضای باز که در محیط‌هایی همچون تراس، پشت بام، بالکن و فضای سبز کاربرد دارند پرداختیم. شما می‌توانید برای استفاده از این محصول در محیط کار یا منزل خود به سایت دنیای کامپوزیت مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت کنید و از کارشناسان جهت مشاوره راهنمایی دریافت کنید.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X