ورق کامپوزیت طرح دار و قیمت آن

ورق کامپوزیت طرح دار و قیمت آن

کمپانی‌های سازنده، ورق کامپوزیت طرح دار در مدل‌های مختلف را تولید می‌کنند که در این مطلب درمورد پرکاربرد ترین آن‌ها توضیح می‌دهیم. ورق کامپوزیت از دسته محصولات در صنعت نما به شمار می‌آید و به شکل چند سازه‌ای آن را می‌سازند.

لیست بروز قیمت محصولات از ورق آلومینیوم تا انواع رنگ ها

تولید ورق‌های کامپوزیت با استفاده از زمینه‌های آلومینیوم و تقویت کننده‌های پلی اتیلن انجام می‌پذیرد. پلی اتیلنی که در این نما استفاده می‌شود، از پلیمرهای غیر سمی تشکیل شده‌است که با چگالی بسیار کم در نمای کامپوزیتی به کار می‌رود.

ورق کامپوزیت چیست؟

قبل از این که درباره ورق کامپوزیت‌های طرح دار صحبت کنیم بهتر است با خود ورق کامپوزیت بیشتر آشنا شوید. به آن دسته از محصولاتی که آن‌ها را با استفاده از ترکیب مواد پلی اتیلن و لایه‌های بسیار نازک آلومینیومی می‌سازند، ورق کامپوزیت می‌گویند. در گذشته به دلیل این که واردات این محصول از خارج از کشور صورت می‌گرفت، با قیمت‌های بالایی به فروش می‌رسید.

در چند سال اخیر با توجه به تلاش صنعتگران ایرانی، انواع ورق کامپوزیت آلومینیوم را در داخل کشور می‌سازند. از زمانی که ساخت داخلی محصولات ورق کامپوزیت در ایران انجام شده، با قیمت مناسب‌تری به فروش می‌رسد. ورق کامپوزیت توسط واحدهای تولیدی بسیاری در کشور در حال حاضر تولید و روانه بازار شده‌است. بنابراین در بازار ایران امکان خرید ورق کامپوزیت در انواع کیفیت و با قیمت‌های مختلفی وجود دارد.

ورق کامپوزیت طرح دار

ورق‌های کامپوزیت را امروزه در انواع مختلفی می‌سازند. برای طرح‌های این محصول از طبعیت الهام گرفته شده و بسیار متنوع ساخته می‌شوند. برخی از متداول‌ترین ورق‌های طرح دار در زیر معرفی شده‌است.

اجرای نمای کامپوزیت

ورق کامپوزیت طرح چوب: ورق کامپوزیت طرح دار که در آن از طرح چوب استفاده می‌شود، دارای زیبایی خاصی بوده و همواره استحکام کافی همراه با مقاومت در برابر حشرات را دارد.

ورق کامپوزیت طرح سنگ: طرح سنگ‌های طبیعی که از زیبایی بخصوصی برخوردار است، روی ورق‌های آلومینیوم کامپوزیت جای گرفته و باعث ایجاد نمایی جذاب شده‌است.

ورق-کامپوزیت-طرح-دار

ورق کامپوزیت طرح خش دار: این نمونه ورق‌ها که از جذابیت فوق العاده‌ای برخوردارند و در رنگ‌های مختلف و در ورق‌های استیل عرضه می‌شوند.

از ورق‌های کامپوزیت طرح‌های مختلف دیگری وجود دارد که تولید آن‌ها در قالب بندی‌ها و رنگ‌های متنوع صورت می‌گیرد.

کاربرد ورق کامپوزیت طرح دار

ورق‌های کامپوزیت که دارای طرح هستند، دارای کاربردهای بسیاری می‌باشند و مرسوم‌ترین کاربرد آن‌ها در ادامه آمده‌است:

نمای خارجی ساختمان

بازسازی نمای قدیمی

نمای پمپ بنزین

تابلوهای سر درب فروشگاه یا مغازه

بیلبوردهای تبلیغاتی

ساخت کاروان‌های ماشین

نکات مهم خرید ورق کامپوزیت طرح دار

اگر شما هم می‌خواهید ورق کامپوزیت دارای طرح خریداری کنید بهتر است قبل از این کار اطلاعات کافی درمورد ورق کامپوزیت‌ها کسب کنید که بهترین ورق کامپوزیت را بخرید. از جمله موارد مهم هنگام خرید ورق کامپوزیت پوشش رنگ ورق کامپوزیت شناخته می‌شود. همچنین در نظر گرفتن ضخامت آلومینیوم مطابق با استفاده از آن در پروژه بسیار مهم است.

با توجه به این که سطح کیفی ورق‌های ارزان نسبت به ورق‌های دیگر پایین است، قیمت این ورق هم طبیعتا پایین‌تر از بقیه است. البته توجه داشته باشید که چون شرکت‌های متعدد در زمینه ورق کامپوزیت وجود دارد، امکان دارد قیمت ارزان‌ترین ورق آلومینیوم کامپوزیت هر شرکت با سایر شرکت‌ها فرق کند. بنابراین باید قبل از این که خرید را انجام دهید، پارامترهای مهمی که در مقاله آن‌ها را ذکر کردیم را در نظر بگیرید که بررسی درستی را از ورق کامپوزیت ارزان و گران داشته باشید.

قیمت در همه جاها ملاک بسیار مهمی در انتخاب است، اما وقتی می‌خواهیم ورق کامپوزیت انتخاب کنیم پیشنهاد می‌شود که قیمت را در اولویت قرار ندهیم. ورق آلومینیوم کامپوزیت از جمله متریالی به شمار می‌آید که در نمای بیرونی ساختمان‌ها و نمای مغازه‌ها به کار می‌رود و در هر شرایطی می‌تواند با هوا و شرایط جوی در تماس باشد. این که دائم با هوا تماس پیدا می‌کند و در معرض شرایط جوی مختلف قرار می‌گیرد باعث کاهش عمر ورق کامپوزیت می‌شود.

اکنون فکر کنید که ارزان‌ترین ورق آلومینیوم کامپوزیت که کم کیفیت‌ترین ورق کامپوزیت هم است را به کار ببرید. علاوه بر این که عمر خود ورق کم است، با قرار گیری در آن شرایط به سرعت کیفیت و کارایی آن از دست می‌رود. این موضوع شما را مجبور می‌کند دوباره برای اجرای نمای کامپوزیت و خرید ورق کامپوزیت اقدام کنید. پس علاوه بر این که سرمایه گذاری دوباره باید انجام گیرد، وقت و انرژی مضاعفی باید صرف شود که چندان جالب نیست.

 

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X