شستشو ترموود و معرفی شوینده مناسب

شستشو ترموود و معرفی شوینده مناسب

چگونه باید تمیز کردن لکه از ترموود را انجام دهیم؟ این که چگونه شستشوی چوب را انجام دهیم، همواره از دغدغه خانم‌های خانه دار بوده‌است. همان گونه که اطلاع دارید چوب ترموود در مقابل حرارت و دمای بالا دارای مقاومت و دوام زیادی است.

محصولات و خدمات ساختمان و بازسازی و تعمیر

البته خوب است که نحوه مراقبت و نگهداری از چوب ترمو را بدانید و آگاهی‌های لازم را در این زمینه کسب کنید زیرا در این صورت با توجه به قیمت ترموود دیگر نیازی نخواهید داشت که دوباره این محصول را از شرکت‌های دیگر بخرید.

شستشوی چوب ترمو را می‌توانید بسیار راحت و بی دردسر انجام دهید و حتی به تنهایی این کار نیز قابل انجام است. در ادامه قصد داریم درمورد نگهداری و رسیدگی به چوب ترمو و شستشوی آن‌ها نکاتی را بیان کنیم پس با ما همراه باشید.

اجرای نمای ترموود در بخش های مختلف ساختمان

چه اقداماتی قبل از شستشو ترموود انجام دهیم؟

قبل از این که شستشو ترموود را انجام دهید، حتما این نکته را مورد توجه قرار دهید که باید سریع آلودگی‌ها را با کمک جارو یا جاروبرقی و در صورت مایع بودن با کمک تی شوی پاک کنید. در این صورت با گذشت مدتی از آن مجبور نیستید که خراشیدن و کارهای دیگر را انجام دهید.

حتما زمین‌های به صورت ترموود، پارکت و موزاییک و … را قبل از شست و شو باید با جارو کاملا پاک کنید. زمین و کف را با جاروبرقی و یا جاروی دستی کاملا تمیز کنید و جارو بکشید. از این که هیچ آلودگی و جسمی مانند خرده‌های غذا یا مو روی زمین نمانده باشد، اطمینان حاصل پیدا کنید. حال نوبت به نحوه شستشوی چوب به صورت مرطوب می‌رسد. این کار را به راحتی می‌توانید با آب گرم و به کمک تی انجام دهید.

رنگ آمیزی چوب‌های ترمو

معرفی شوینده مناسب

شستشو-ترموود

در صورت امکان، محصولات تمیز کننده پیشنهاد شده در شستن لوازم چوبی خود را به کار ببرید. بعضی وقت‌ها، اگر توصیه‌ها را رعایت نکنید باعث قطع ضمانت شما می‌شود. اگر نوع چوب مشخص نشده است و یا از نوع محصول مناسب اطلاعی ندارید، یک پاک کننده چوب عمومی در شستشو و تمیز کردن لکه از ترموود را به کار ببرید. تست کردن پاک کننده را ابتدا در یک گوشه تاریک، مانند کمد یا آبدارخانه، انجام بدید که از مناسب بودن محصولاتتان اطمینان پیدا کنید.

هرگز چیزی را با محصولاتی که مواد مومی و یا محصولات نفتی دارند، به کار نبرید. اما هر وقت از این که چوب شما یک روکش از جنس مومی دارد اطمینان حاصل پیدا کردید، این کار قابل انجام است. واکس و روغن در واقع نگهداری خاک را انجام می‌دهد و هنگام گام برداشتن روی آن باعث خراش دادن سطح آن می‌شود.

برای شستشو چه لوازمی احتیاج دارید؟

اگر گرد و غبار و کثیفی روی سر تی‌ها وجود داشته باشد عملکرد آن مانند کاغذ سنباده می‌ماند و نباید از آن‌ها برای تمیز کردن لکه از ترموود استفاده کرد. مطمئن شوید که از یک جاروی تمیز با سر خشک و یا تی میکروفایبر برای تمیز کردن استفاده می‌کنید. برای پاک کردن هر گونه لکه از یک پارچه نرم، خشک و یا کمی مرطوب استفاده کنید. از لبه‌های لکه تمیز کردن را آغاز کنید و به سمت مرکز پیش برید.

توجه داشته باشید که بعد از تمیز کردن ترموود باید آن را خشک کنید. هنگامی که دارید چوب را می‌شویید حواستون به تمیزکاری عمقی کف پارکت‌های چوبی باشد. وقتی که کف پارکت‌های چوبی نیازمند تمیز کاری کامل هستند، یک سطل آب و تی مرطوب آماده کنید. حوله مرطوب را روی زمین به کار ببرید و از یک تی کاملاً بدون آب استفاده کنید.

حلال‌های خشک کننده و یا یک دستمال پارچه‌ای عاری از هر گونه کثیفی در تمیز کردن لکه از ترموود را به کار ببرید و یا از جریان هوا استفاده کنید. لازم به ذکر است که اگر هر گونه آسیب به چوب وارد شود، قبل از تماس با آب باید اقدام کنید. این به این معناست به محض مشاهده خراش و یا آسیبی بر روی چوب باید اقدام کرده و آن را تعمیر کنید. این کار دارای هزینه کمتری در مقایسه تعمیر اساسی آن دارد. اگر قصد نگهداری چوبی را به صورت سالم و تازه برای همیشه دارید پیشنهاد می‌شود هر سه تا پنج سال نوسازی آن را انجام دهید.

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X