خرید چوب مناسب سونا خشک

خرید چوب مناسب سونا خشک و اجرای آن

در این مطلب به بررسی چوب مناسب سونا خشک می‌پردازیم. همچنین نکات مهمی را درمورد نگهداری و انتخاب بهترین چوب برای سونا خشک توضیح می‌دهیم. از جمله بهترین و پر طرفدار‌ترین مکان‌هایی که در کنار استخرهای عمومی در خانه‌ها و ویلا‌ها نیز می‌سازند، سونا است.

هر فردی که بخواهد در خانه و ویلای خود استخر بسازد، حتما ایده ساخت سونا خشک را نیز حتی شده در ابعاد کوچک در نظر دارد. سونا خشک علاوه بر این که زیباست و مکانی برای دورهمی و گذران اوقات فراغت است، برای سلامتی نیز مزیت‌هایی را به همراه دارد.

اجرای نمای ترموود در بخش های مختلف ساختمان

اصلی‌ترین متریال برای این که سونا خشک را بسازند چوب آن محسوب می‌شود که باید مقاوم و ضد آب باشد. سونا خشک باید دارای ویژگی‌ها و خصوصیاتی باشد که قابل استفاده برای مدت زیادی بوده و دچار آسیب نشود. مصالح و متریالی که مخصوص سونا خشک استفاده می‌شود، باید دارای کیفیت بالایی باشد تا یک محیط استاندارد و ایده آل را برای سونا فراهم کند.

ترموود بهترین گزینه برای سونا خشک

ترموود از بهترین متریال‌هایی به شمار می‌آید که می‌توان آن را برای ساخت سونا خشک استفاده کرد. در ادامه برخی از ویژگی‌های ترموود را که آن را به چوب مناسب سونا خشک تبدیل می‌کند، بیان می‌کنیم.

  • ترمووود چوبی کاملا ضد آب و رطوبت به شمار می‌آید و در تماس با آب، پوسیدگی با باد کردگی به وجود نمی‌آید.
  • حرارت بالای سونا خشک باعث تغییر سایز و یا خشک شدن چوب ترموو نمی‌شود. زیرا این نوع چوب در برابر حرارت استقامت بالایی دارد.
  • در ترمووود حشرات اصلا نفوذ نمی‌کنند و در محیط مرطوب و گرمی مانند سونا خشک چنین ویژگی بسیار جلب توجه می‌کند.
  • چوب ترمو دارای چگالی پایینی است. همین امر موجب انتقال دما و گرما خواهد شد.
  • این چوب دارای ویژگی‌ها و بافت خاصی است که از داغ شدن بیش از حد جلوگیری می‌کند و این امر نشستن روی آن را سخت نمی‌کند.
  • ترمووود برای ساخت سونا خشک در مقایسه با بسیاری از مصالح دیگر قیمت مناسب‌تری دارد.
  • ترمووود دارای زیبایی ظاهری و تنوع در رنگ بندی بالایی می‌باشد.

 در انتخاب و نگهداری چوب مناسب سونا خشک به چه نکاتی توجه کنیم؟

چوب-مناسب-سونا-خشک

پیش از توضیح نکاتی برای خرید و انتخاب چوب مخصوص سونا خشک درمورد ویژگی‌های یک چوب مناسب برای چوب کاری سونا توضیح دادیم. حال چوبی که برای سونا خشک انتخاب می‌کنید توجه داشته باشید که باید گره‌های کمی داشته باشد. زیرا اگر گره در چوب وجود داشته باشد و متراکم باشد باعث دیر از بین رفتن رطوبت در آن نقطه می‌شود و مشکلاتی همچون تاب خوردگی و … را به وجود می‌آورد. از همین رو بهترین چوب‌ها مانند ترمووود که مناسب سونا خشک هستند، دارای گره‌های کمی هستند.

همچنین این چوب می‌بایست کاملا طبیعی باشد. به دلیل این که برخی چوب‌هایی که رنگ، صمغ یا رزین دارند وقتی در معرض گرما قرار می‌گیرند باعث انتشار سموم و گازهایی از خود می‌شوند که به سلامتی افراد آسیب می‌زند. اما ترمووود کاملا طبیعی بوده و وقتی می‌خواهند آن را بسازند، هیچ مواد شیمیایی را  به کار نمی‌برند.

از طرفی نیز چوب مخصوص سونا نباید دارای صمغ باشد. زیرا وجود صمغ در چوب در اثر گرما دیدن آن را به بیرون منتقل می‌کند و امکان دارد علاوه بر این که داغ شود و سوختگی ایجاد کند، گازهای سمی را نیز در اثر تبخیر شدن ایجاد کند که برای سلامتی فوق العاده ضرر دارند.

درباره مجموعه دنیای کامپوزیت

در این مطلب درمورد چوب مناسب سونا خشک صحبت کردیم حال اگر قصد خرید محصولات چوبی را دارید یا قصد طراحی دکوراسیون فضای مورد نظر خود را دارید، می‌توانید به سایت مجموعه کامپوزیت مراجعه کنید. از فعالیت‌های شرکت دنیای کامپوزیت می‌توان به دکوراسیون داخلی، نمای خارجی، طراحی چوب، نماهای چوبی و فلزی، خرید و فروش، واردات و صادرات، انواع چوب و مصنوعات چوبی، طراحی داخلی و خارجی ساختمان با انواع ادوات و محصولات چوبی، پیاده سازی و طراحی پروژه‌های ساختمانی، مراکز تجاری واحدهای مسکونی، برج‌ها و سازه‌های مدرن، ساخت انواع آلاچیق‌های پیشرفته مناسب برای پشت بام و فضای باز و … اشاره کرد.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X