تولید چوب ترموود

تفاوت چوب ترموود با چوب معمولی

اگر می‌خواهید درمورد تفاوت چوب ترموود با چوب معمولی بدانید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید. چوب به عنوان یکی از منابع تجدیدپذیر و از مفیدترین مواد خام طبیعی به شمار می‌آید. این ماده با قابلیت‌هایی که دارد بسیاری از نیازهای بشر را برآورده می‌کند. چوب طبیعی در کنار این که مزایای بیشماری دارد، این ماده ارزشمند معایبی نیز دارا است. وقتی از چوب معمولی استفاده می‌شود، در فضای باز و مخصوصا نمای ساختمان زیبایی خیره کننده‌ای را به ساختمان می‌دهد. اما مواردی همچون باران و تابش مستقیم نور خورشید وجود دارند که باعث فرسایش چوب شده و آن را از بین می‌برند.

به همین دلیل دانشمندان و کارشناسان در این بخش، تصمیم گرفتند برای چوب معمولی با روش‌های طبیعی، افزایش مقاومت و زیبایی ایجاد کنند در عین این که ظاهر طبیعی چوب حفظ می‌شود. در ادامه چندین فرق بین چوب ترموود با چوب معمولی را توضیح می‌دهیم.

تفاوت چوب ترموود با چوب معمولی از نظر میزان جذب رطوبت

رطوبتی که در چوب وجود دارد وابسته به نوع درخت است که خود این میزان رطوبت وابسته به شرایط محیط نگهداری چوب و فصل برش درخت است. اگر در چوب رطوبت بالایی وجود داشته باشد، مقاومت مکانیکی آن را کاهش می‌دهد و موجب می‌شود چوب با حمله حشرات و تکثیر قارچ درگیر شود. این موارد ممکن است در افراد بیماری‌هایی را ایجاد کنند. فرایند ترموود باعث خارج شدن میزان قابل توجهی از رطوبتی که در عمق چوب پنهان شده می‌شود و سطح رطوبت آن را به زیر ۵٪ می‌رساند. این مورد باعث شده چوب ترموود مقاومت بالایی در برابر جذب رطوبت و شکنندگی داشته باشد. همچنین از وزن بسیار سبک‌تری در مقایسه با چوب معمولی برخوردار است.

تفاوت چوب ترموود با چوب معمولی از لحاظ مقاومت

مقاومتی که چوب از خود نشان می‌دهد در این که نوع کاربری آن مشخص شود بسیار تاثیرگذار است. به گونه ای که در کفپوش‌ها نوع چوب درختی به کار می‌رود که استحکام بالاتری دارد و به سادگی فرسایش نمی‌یابد. فرایند ترموود، چگالی چوب را کاهش می‌دهد و در نهایت مقاومت چوب را در مقایسه با چوب طبیعی افزایش می‌دهد. میزان استحکام چوب با میزان رطوبت و چگالی چوب دارای رابطه مستقیمی است. هر مقدار رطوبت چوب پایین‌تر بوده میزان مقاومت آن بالاتر و جذب رطوبت آن پایین تر خواهد بود. همچنین پروسه ترموود، شامل خارج شدن رزین و صمغ از چوب می‌گردد.

تفاوت چوب ترموود با چوب معمولی از نظر مقاومت در برابر حشرات

هنگامی که مراحل ترمو سپری می‌شود و چوب معمولی به ترموود تبدیل می‌گردد، جذب رطوبت در آن از بین رفته و باعث می‌شود لانه گزینی حشرات در آن وجود نداشته باشد. اگر از رنگ ترموود به چوب ترمو استفاده کنیم، باعث استحکام آن در مقابله با نفوذ حشرات می‌شود و افزایش چندین برابری زیبایی را در بر دارد.

تفاوت-چوب-ترموود-با-چوب-معمولی

تفاوت چوب ترموود با چوب معمولی برای هدایت حرارتی و ماندگاری

اگر بخواهیم هدایت حرارتی چوب ترموود را با چوب معمولی مقایسه کنیم، کاهشی به میزان بیست تا بیست و پنج درصد را مشاهده می‌کنیم و برای به کار رفتن در نمای ساختمان، درب و پنجره، و سونا مناسب عمل می‌کند.

در کل چوب ماده‌ای نیست که دوام فوق العاده‌ای داشته باشد و مواردی چون حشرات، آب، قارچ، کپک و تابش نور خورشید باعث پوسیدگی آن می‌شوند. به همین دلیل استفاده از روش‌های اصلاحی همچون حرارت دهی، برای افزایش میزان تراکم و استحکام چوب ضروری است. مقاومت بسیار بالای چوب ترموود باعث ایحاد مقاومت بالا در برابر جذب آب شده، طوری که برای سونا هم آن را به کار می‌برند.

درباره مجموعه دنیای کامپوزیت

شرکت دنیای کامپوزیت در زمینه‌های دکوراسیون داخلی، نمای خارجی، طراحی چوب، نماهای چوبی و فلزی، خرید و فروش، واردات و صادرات، انواع چوب و مصنوعات چوبی، طراحی داخلی و خارجی ساختمان با انواع ادوات و محصولات چوبی، پیاده سازی و طراحی پروژه‌های ساختمانی، مراکز تجاری واحدهای مسکونی، برج‌ها و سازه‌های مدرن، ساخت انواع آلاچیق‌های پیشرفته مناسب برای پشت بام و فضای باز و … فعالیت می‌کند.

مجموعه دنیای کامپوزیت کار خود را بر مبنای تلاش و همت، اعتماد و رضایت مشتری، ارائه خدمات با کیفیتی متمایز و حفظ رابطه بلند مدت آغاز کرده و ادامه می‌دهد. این مجموعه که دارای نیروهای مجرب و معتمد و با سابقه موفق است، توانسته نیازهای مشتریان را شناسایی و رضایت آن‌ها را جلب کند. همچنین با داشتن تجربه‌های متعددی در سطوح مختلف و ایجاد حس رضایتمندی در بین مشتریان توانسته این افتخار را داشته باشد تا جز یکی از برترین‌ها در صنعت دکوراسیون داخلی و خارجی باشد.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X