متراژ چوب ترمووود را چگونه محاسبه کنیم؟

ابعاد وسایل ترموود

یکی از موارد مهم در تهیه هر متریالی نحوه سایزبندی آن است. در این مقاله می‌خواهیم ابعاد وسایل ترموود که یکی از متریال‌های محبوب و پرکاربرد است را بررسی کنیم. ترموود بر اساس شاخصه‌های مختلفی مثل نوع گره‌های روی چوب، اندازه و سختی یا نرمی کاربردهای متفاوتی دارد. یکی از مواردی که باعث کاربردهای فراوان ترموود شده، ابعاد گوناگون و نوع برش این متریال است‌.

ارائه‌ی بهترین خدمات با بیش از دو دهه تجربه در صنـعت نـمای ساختـمان

مشخصات فنی ترموود

ترموود از دو واژه thermo به معنای گرما و wood به معنای چوب، تشکیل شده‌است. نام گذاری ترموود بر اساس نحوه تولید آن است زیرا این متریال در حرارت بسیار بالایی تولید می‌شود. برخی از مشخصات ترموود عبارتند از:

  • مقاومت در برابر آفات گیاهی و حشرات: ترموود به دلیل اینکه در حرارت دهی بالایی قرار می‌گیرد، بر خلاف سایر چوب‌ها در برابر انواع حشرات و آفاتی مانند قارچ مقاومت می‌کند.
  • نصب آسان و قابلیت تعویض: زمان کمی برای نصب ترموود گرفته می‌شود. در صورتی که یکی از قطعات دچار مشکل شد، به راحتی برداشته و قطعه دیگری جایگزین می‌شود.
  • مقاومت در برابر شرایط محیطی گوناگون: تولید چوب ترمو در فازهای مختلف باعث شده تا این متریال مقاومت خوبی در برابر رطوبت، گرما، سرما و آتش داشته باشد.

رنگ کردن چوب ترمو و مراحل آن

آشنایی ابعاد استاندارد ترموود

ابعاد وسایل ترموود

با توجه به استاندارد مشخص شده از طرف سازمان بین‌المللی ترموود فنلاند، استانداری را برای ابعاد وسایل ترموود بر اساس اندازه تعریف شده‌ای به صورت زیر در نظر می‌گیرند:

مقطع UTV

ترموود مقطع UTV  فاق و زبانه دارد و دارای ابعاد 16 الی 19 میلی‌ متر است. به همین دلیل کاربرد آن برای دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان می‌باشد. توجه داشته باشید که تولید این ابعاد استاندارد ترمووود در بیشتر موارد در ضخامت 19 میلی متر انجام می‌گیرد. امکان دارد تولید این مقاطع در ضخامت 16 میلی‌متر اتفاق بیفتد اما این کار پیشنهاد نمی‌شود.

مقطع DECK

ترموود DECK  به شکل‌های چهار تراش SHP  و هم شیاردار برای کف‌‍ سازی محوطه‌ها‌ی باز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آن جایی که میزان رفت و آمد و فشاری که امکان دارد بر روی این الوارهای کف ایجاد شود اگر از ترمووود گونه عش استفاده کنید خیلی بهتر است زیرا دارای استحکام بالاتری است و اطمینان خاطر خواهید داشت.

اجرای نمای ترموود در بخش های مختلف ساختمان

مقطع SHP

ترموودSHP  یا همان چهار تراش دارای ابعاد مشخصی هستند. ۸ در ۹۲، ۱۷ در ۹۰،  ۱۸ در ۱۱۲، ۱۹ در ۹۲، ۲۶ در ۴۲، ۲۶ در ۱۱۲، ۴۲ در ۴۲، ۴۲ در ۹۲ و ۴۲ در ۱۴۰ از مقطع چهار تراش به شمار می‌روند که در هر کدام عدد اول مشخصه ضخامت و عدد دوم بیان‌گر عرض قطعه است. به عنوان مثال مقطع ۱۷ در ۹۰ یعنی ۱۷ میلی متر ضخامت و ۹۰ میلی متر عرض دارد.

مقطع UTS

ترمووود مقطع UTS  مثل ترموود مقطع UTV  است. تمام ویژگی‌هایی که در UTS  است  در آن نیز وجود دارد. تفاوتی که در این دو وجود دارد این است که ترمووود مقطع UTS  در ناحیه نری آن به شکل زاویه باز نبوده و به شکل زاویه قایم و نود درجه مشاهده می‌شود. ترمووود UTS  نیز ابعادی در ضخامت‌ها‌ی  16 میلی‌متر تا 20 میلی‌متر را دارا است.

 متراژ چوب ترمووود را چگونه محاسبه کنیم؟

در راستای ابعاد وسایل ترموود باید بدانید که واحد فروش ترموود بر اساس مترمربع حساب می‌شود و به همین دلیل است که ترمووود به شکل الوارهای چوبی در متراژهای مختلف وجود دارد. از این رو برای این که مقدار چوب ترمووود مورد نیاز را محاسبه کنیم،

باید مساحت را طبق واحد مترمربع محاسبه کنیم. برای این که مساحت را محاسبه کنید، باید طول و عرض فضای مورد نظر را در هم ضرب کنید. به همین دلیل است که برای محاسبه مترمربع متراژ مورد نیاز چوب نما، عرض چوب و طول شاخه نیز مهم به شمار می‌آیند. فرمولی که برای محاسبه متراژ ترموود برحسب مترمربع استفاده می‌شود عبارت است از:

تعداد شاخه * طول شاخه * عرض چوب ÷ 1000

خدمات دنیای کامپوزیت

از آنجایی که ابعاد وسایل ترموود نسبتاً بالا است‌، باید برای خرید این متریال به نمایندگی‌های معتبر و دارای خدمات مراجعه کنید. دنیای کامپوزیت یکی از شرکت‌های فعال حوزه ساختمانی است که قطعات ترموود را در ابعاد و سایزهای گوناگون وارد می‌کند و علاوه بر فروش در زمینه نصب و نگهداری ترموود به مشتریان خود مشاوره می‌دهد. دنیای کامپوزیت علاوه بر ترموود سایر متریال‌ها و مصالح ساختمانی را در تنوع زیاد تولید و عرضه می‌کند‌.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X