چوب-مناسب-سونا-خشک

آموزش رنگ کردن چوب ترموود

اگر می‌خواهید درمورد آموزش رنگ کردن چوب ترموود بیشتر بدانید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید. امروزه چوب از جمله مصالح پر کاربرد در ساختمان سازی به شمار می‌آید. از جمله چوب‌هایی که بسیار کاربرد دارند، چوب ترموود است، زیرا کیفیت عالی و مقاومت بالایی دارد.

از این چوب در فضاهای بسته و چه در فضاهای باز استفاده می‌شود. همچنین رنگ چوب ترموود را به کار می‌برند که مقاومت آن را بیشتر کنند. این کار علاوه بر این که زیبایی را بیشتر می‌کند و رنگ دلخواه شما را ایجاد می‌کند، رنگ چوب را نیز در گذر زمان ثابت نگه می‌دارد و چوب را دچار تغییر رنگ و آسیب نمی‌کند.

آشنایی با محصولات و خدمات دنیای کامپوزیت

رنگ ترموود به چه معنا است؟

همان طور که اشاره شد، از آن جایی که چوب ترموود ویژگی‌های متعدد و خاصی را دارا است می‌تواند در قسمت‌های مختلف ساختمان آن را به کار گرفت. بنابراین برای این که مقاومت آن را بالا ببریم می‌شود رنگ‌های مخصوص ترموود را برای آن به کار برد.

رنگ‌های ترموود، رنگ‌های معمولی نبوده و طراحی و تولید آن‌ها مخصوص استفاده برای چوب ترموود انجام گرفته‌است. به کار گیری رنگ ترموود مقاومت این چوب را در برابر اشعه خورشید، اشعه UV، آب و … بیشتر می‌کند. توجه داشته باشید برای رنگ‌های ترموود در بازار برندهای مختلفی موجود است. همواره می‌بایست بهترین و با کیفیت‌ترین آن‌ها را به منظور استفاده خریداری کنید.

مراحل آموزش رنگ کردن چوب ترموود

برای این که رنگ ترمووود به صورت اصولی اجرا شود، باید مراحل آن را به ترتیب و درست انجام دهید که نتیجه خوبی بگیرید. در ادامه این مراحل شرح داده ‌شده‌است.

1- رنگ بری چوب

رنگ بری شیمیایی چوب ترمو: برای استفاده از این روش رنگ بری، مواد حلال و شیمیایی قوی با پایه تینر یا اسید را به کار می‌برند. این کار لایه رنگ از چوب را می‌برد به گونه‌ای که مواد شیمیایی که در رنگ بر روی سطح چوب وجود دارد، را در خود حل کرده و به این شکل سطح چوب را کاملا از رنگ پاک می‌کند.

روش رنگ بری چوب ترمو با سنباده: در این روش از کاغذ سنباده که می‌تواند به صورت دستی یا دستگاه سنباده زنی باشد، استفاده می‌کنند. این کار لایه رنگ از سطح چوب را می‌برد و برای این که نتیجه مطلوبی بگیرید، امکان دارد تکرار این روش تا چند مرحله را انجام دهید.

روش رنگ بری ترمووود با استفاده از سند بلاست : در روش سند بلاست دانه‌های بسیار ریز سیلیس را که اندازه‌ای در حد میکرون دارند توسط دستگاه‌های مخصوص و فشار هوای بالا، روی سطح چوب می‌پاشند. این کار باعث پاک کردن لایه رنگ از روی ترمووود، می‌شود.

2- تمیز کردن چوب ترمو

در این مرحله از آموزش رنگ کردن چوب ترموود سطح ترموود را به وسیله پیستوله باد یا برس مخصوص، فرچه یا پارچه مناسب، بصورت کامل تمیز کرده و تمامی براده‌ها یا مواد شیمیایی به کار رفته در مراحل قبلی را پاک می‌کنند.

3- استفاده از سیلر (اشباع کننده‌ها)

آموزش-رنگ-کردن-چوب-ترموود

بعد از این که چوب را تمیز کردید برای این که پیوند مولکولی بین رنگ ترموود و اشباع کننده ایجاد شود، سیلر و پرایمر را به کار ببرید. این کار باعث جلوگیری از پوسته شدن به مرور رنگ و جدا شدن از سطح چوب می‌شود.

4- مرحله رنگ کردن چوب ترموود

در این مرحله از آموزش رنگ کردن چوب ترموود استفاده از قلموی نقاشی، غلطک یا ابر مناسب توصیه می‌شود. توجه کنید که میزان رنگ کافی بر روی سطح چوب قرار دهید و نگذارید رنگ اضافی بر روی چوب بماند.

دست اول که خشک شد، پولیش کاری را با سنباده نرم به آرامی بر روی سطح رنگ، انجام دهید و بعد از تمیزی براده‌ها، سپس دست بعدی رنگ را به صورت یکنواخت انجام بدید.

5- پوشش محافظ

بعد از خشک شدن رنگ، برای این که عمر رنگ در برابر اشعه نور خورشید در فضای خارجی ساختمان بالاتر رود، استفاده از پوشش ضد UV  پیشنهاد می‌شود. هر برند رنگ ترموود، پوشش محافظ مخصوص خود را دارد.

مزایای رنگ کردن چوب ترموود

  • کوتاه بودن فرایند رنگ کاری ( حدودا بین 2 تا 3 روز بر اساس وسعت پروژه )
  • افزایش بیش از پیش دوام و استحکام چوب‌های مورد استفاده در نمای ساختمان
  • افزایش مقاومت چوب در برابر باران‌های اسیدی
  • افزایش مقاومت چوب ترموود در برابر اشعه UV آفتاب
  • عدم قرارگیری خاک روی سطح چوب بعد از اتمام رنگ کاری
  • ترمیم نقاطی از چوب که به وسیله عواملی دچار خراشیدگی یا پوسیدگی شده‌اند.

 

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X