آشنایی با thermowood

آشنایی با واژه‌ی thermowood هدف اصلی این مطلب است، با ما همراه باشید. چوب یکی از متریال‌های بسیار زیبا و پرکاربرد است که علاوه بر زیبایی سازه، تاثیرات مثبتی روی روح و روان افراد می‌گذارد. ترموود توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده‌است زیرا سایر متریال‌های چوبی دچار پوسیدگی، تغییر رنگ و موارد مشابه می‌شوند اما چوب ترمو مقاومت خوبی در برابر شرایط مختلف دارد. همه این ویژگی‌ها باعث شده تا ترموود در انواع سازه‌ها و انواع نماها به کار برود.

آشنایی با محصولات و خدمات

ترموود چیست؟

ترموود یا چوب ترمو یکی از متریال‌های چوبی است که از درختان بلوط، سرو، کاج، صنوبر و…. ساخته می‌شود. برای تولید ترموود از حرارت بسیار بالایی کمک می‌گیرند تا رطوبت چوب تا حد امکان از بین برود. به طور کلی شرایط تولید ترموود شامل ۳ فاز است که باعث مقاومت چوب ترمو در برابر رطوبت، گرما، سرما و نور آفتاب، حشرات، آفت‌ها می‌شود. ۳ فاز تولید ترموود عبارتند از:

اجرای نمای ترموود در بخش های مختلف ساختمان

  • حرارت دهی با بخار آب
  • افزایش حرارت
  • خنک کردن

ترموود در طراحی آشپزخانه

آشنایی با thermowood

دلیل محبوبیت ترموود را می‌توان به موارد زیر تقسیم بندی کرد:

  • تنوع زیاد: ترموود از درختان مختلفی حاصل می‌شود. همین مورد ظاهری با بافت‌های گوناگون را رقم می‌زند. از طرف دیگر ترموود طیف رنگی مختلفی از چوب را در بر می‌گیرد. ترموود این قابلیت را دارد تا با سایر متریال‌ها ترکیب شود.
  • عایق صدا و حرارت: چوب از دیرباز تا کنون عایق حرارت محسوب می‌شود و به راحتی اجازه انتقال گرما و سرما را نمی‌دهد بنابراین استقاده از ترموود در انواع شرایط آب و هوایی بلا مانع است.
  • نصب و نگهداری آسان: نصب ترموود زمان کمی می‌برد. با گذشت زمان تغییری در ظاهر و کیفیت چوب ترمو ایجاد نمی‌شود و در صورت هر گونه مشکل به راحتی قابل تعویض است.

مزایای چوب ترموود

آشنایی با thermowood در سازه‌های مسکونی و تجاری

آرامش در محیط‌هایی مانند خانه، شرکت‌ها، روف گاردن و سایر سازه‌های تجاری و مسکونی اهمیت زیادی دارد. متریال و طراحی دکوراسیون روی این آرامش محیط تاثیر می‌گذارند. چوب می‌تواند از شدت استرس بکاهد اما عوامل دیگری هم وجود دارد که ترموود در سازه‌های تجاری و مسکونی به کار برده می‌شود که در ادامه بیان می‌کنیم:

  • خانه: ترموود عایق گرما و صدا محسوب می‌شود و رطوبت را جذب نمی‌کند بنابراین در قسمت‌های مختلف خانه نظیر اتاق، پذیرایی و حتی آشپزخانه به کار برده می‌شود. بسیاری از اجزای خانه مانند پله‌ها، دیوار، کفپوش، پنجره، چهارچوب و در با ترموود قابل طراحی و اجرا هستند. همچنین چوب ترمو در نمای خارجی خانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • روف گاردن: روف گاردن سازه‌ای متشکل از قسمت‌های مختلف است که روی پشت بام خانه اجرا می‌شود. روف گاردن از آلاچیق، کفپوش، گلدان و…. تشکیل می‌شود. استفاده از ترموود برای روف گاردن دارای مزیت‌هایی زیادی است. ترموود علاوه بر زیبایی بخشیدن به خانه، از ورود صدا و حرارت به طبقات پایین‌تر جلوگیری می‌کند.
  • آلاچیق: از آنجایی که آلاچیق بیش‌تر در مناطق سرسبز ساخته می‌شود، معمولاً برای ساخت آن از چوب کمک می‌گیرند زیرا نسبت به شیشه و فلز سازگاری بهتری دارد. ترموود بهترین گزینه برای آلاچیق است زیرا ضد رطوبت محسوب می‌شود و در فضای باز دچار تغییر رنگ یا تغییر شکل نمی‌شود.
  • شرکت: ترموود تا جایی که ممکن است از انتقال صدا جلوگیری می‌کند که برای شرکت‌ها و سایر محیط‌های کاری بسیار مناسب است. چوب ترمو در کم‌ترین زمان ممکن نصب یا تعویض می‌شود که باعث صرفه جویی در زمان می‌شود. علاوه بر اجزای اصلی مانند کفپوش، دیوار و در می‌توان از پرده کرکره چوبی و نیز چوبی در شرکت استفاده نمود.

آشنایی با thermowood در سازه‌های تفریحی

از آنجایی که ترموود مقاومت خوبی در محیط‌های باز دارد، در بسیاری از سازه‌های تفریحی استفاده می‌شود. کاربردهای ترموود در سازه‌های تفریحی به این شرح است:

  • سونا و استخر: ترموود در محیط‌های مرطوب بسیار مقاوم عمل می‌کند و بافت گرمی دارد که از شدت سرماط استخر می‌کاهد. دیوار و کفپوش استخر و تمام محیط سونا با ترموود قابل ساخت هستند.
  • رستوران و کافی شاپ: سر و صدا در کافی شاپ و به خصوص رستوران نسبتاً زیاد است بنابراین باید از متریال‌هایی که صدا را اکو می‌کنند، پرهیز شود. ویژگی‌هایی مانند عایق صدا، زیبایی، تحمل وزن سنگین و قابلیت تعویض باعث شده تا ترموود در رستوران و کافی شاپ کاربرد بیش‌تری داشته باشد.
  • پارک: ترموود برای نیمکت‌های چوبی، آب نماها، گلدان‌ها و سایر اجزای پارک گزینه مناسبی به شمار می‌رود زیرا زیبایی بیش‌تری نسبت به متریال‌های دیگر دارد، سازگاری بهتری با پارک برقرار می‌کند و تا حد امکان رطوبت را جذب نمی‌کند.

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X