معرفی پارکت و کفپوش چوبی

پارکت یا کفپوش چوبی

پارکت یا کفپوش چوبی کدام را انتخاب کنیم؟ متریال کف ساختمان اهمیت زیادی در یک سازه دارد زیرا روی سیستم عایق بندی، استحکام و جذابیت محیط تاثیر می‌گذارد. چوب یکی از متریال‌های مناسب برای کف ساختمان به شمار می‌رود زیرا سبک و مقاوم است و به محیط جلوه‌ای زیبا می‌بخشد. امروزه محصولات متنوعی از چوب به وجود آمده که برای پوشش کف ساختمان استفاده می‌شوند‌. در ادامه به بررسی کفپوش چوبی و پارکت چوبی می‌پردازیم.

معرفی پارکت و کفپوش چوبی

کفپوش‌های چوبی از چوب درختان راش، گردو، بلوط، کاج، افرا و بامبو ساخته می‌شوند. کفپوش‌های چوبی از ساختار طبیعی برخوردار هستند و تنوع زیادی دارند. کفپوش‌های چوبی ظاهری طبیعی و زیبا را به ارمغان می‌آورند و با محیط سازگاری بهتری برقرار می‌کنند. کفپوش‌های چوبی به راحتی نصب و نگهداری می‌شوند وعایق صدا و حرارت هستند. از دیگر مزایای کفپوش‌های چوبی استحکام و مقاومت بالا در برابر ضربه است.

یکی از پرکاربردترین پارکت‌ها، پارکت‌های لمینت هستند. پارکت‌های لمینت از یک فرآروده مصنوعی حاصل می‌شوند و ساختار لایه‌ای دارند. HDF یکی از لایه‌های لیمنت به شمار می‌رود. HDF یک نوع تخته فیبر است که به صورت فشرده و خشک تولید می‌شود. همین لایه در لمینت باعث شده تا پارکت در برابر رطوبت، خش و ضربه مقاومت بالاتری از خود نشان دهد.

پارکت یا کفپوش چوبی؟

برای انتخاب بین پارکت لمینت و کفپوش چوبی باید شاخصه‌های مختلفی را بررسی نمود زیرا به اهداف و شرایط خرید بستگی دارد. این شاخصه‌ها عبارتند از:

  • مقاومت در برابر ضربه: کفپوش‌های چوبی معمولاً در برابر خش و ضربه مقاومت کم‌تری از لمینت دارند. اگر محیط سازه طوری است که کف در معرض ضربه قرار دارد، بهتر است از پارکت‌های چوبی استفاده کنید.
  • تنوع محصول: لمینت تنوع بیش‌تری دارد زیرا از HDF ساخته شده‌است. طرح‌های کفپوش چوبی فقط به گره‌های چند نوع درخت تقسیم می‌شود.
  • هزینه: پارکت‌های چوبی هزینه کم‌تری نسبت به کفپوش‌های چوبی دارد. هزینه پایین تر لمینت باعث شد تا سهم بیش تری از بازار را در همان سال‌های ابتدایی تولید به خود اختصاص دهد.
  • مقاومت در برابر رطوبت: زمانی که چوب در معرض رطوبت قرار می‌گیرد، متورم می‌شوند. کفپوش‌های چوبی نیز در رطوبت همچنین عملکردی دارند بنابراین اگر در محیط مرطوبی زندگی می‌کنید یا قسمتی از سازه نظیر آشپزخانه رطوبت دارد، پارکت‌های چوبی را به کار ببرید. البته ترموود یکی از کفپوش‌های چوبی است که مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد.

پارکت-یا-کفپوش-چوبی

  • نصب: نصب یکی از عوامل مهم در انتخاب پارکت یا کفپوش چوبی بوده است. اگر دغدغه نصب را دارید، حتماً به سراغ لمینت بروید زیرا در این نوع پارکت‌، پانل‌ها یا قطعات روی هم قفل می‌شوند اما کفپوش‌های چوبی به چسب نیاز دارند. در هنگام نصب لمینت از یک فوم در لایه زیرین استفاده می‌شود تا صدا و حرارت نفوذ نکند و سطح برای چیدن پانل‌ها کاملاً صاف و یکسان شود. کفپوش‌های چوبی پس از نصب به ساب و لاک نیاز دارند. در نهایت باید گفت که نصب لمینت از کفپوش چوبی آسان‌تر است و زمان کم‌تری می‌برد.
  • ماندگاری: هر دو محصول تعویض می‌شوند اما لمینت قابل ترمیم نیست. به طوری که اگر یک پانل صدمه ببیند باید تعویض شود. برای تمیز کردن لمینت سعی کنید پارچه‌های نم دار استفاده کنید. تماس مستقیم آب با پارکت ممکن است به آسیب فوم‌های زیرین منجر شود. تمیز کردن کفپوش‌های چوبی بهتر است با کهنه‌های خشک صورت گیرد.

خدمات دنیای کامپوزیت

می‌توانید برای انتخاب پارکت یا کفپوش چوبی سازه خود از دنیای کامپوزیت کمک بگیرید. شرکت دنیای کامپوزیت یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ساختمانی است. دنیای کامپوزیت همواره در تلاش بوده تا خدمات خود را در سه حوزه مشاوره، طراحی و ساخت با بهترین کیفیت به مشتریان خود ارائه دهد.

صادرات و واردات انواع متریال‌ها نظیر ترموود و ورق کامپوزیت، پیاده سازی برج، واحدهای مسکونی و تجاری و طراحی داخلی و خارجی ساختمان از خدمات دنیای کامپوزیت هستند. اگر قصد مشاوره یا سفارش محصول در حوزه دکوراسیون ساختمان و متریال مناسب را داشتید، می‌توانید از دنیای کامپوزیت کمک بگیرید. از آنجایی که هدف دنیای کامپوزیت جلب رضایت مشتری است، با داشتن نیروهای متخصص و ماهر خدمات خود را با جدیدترین استانداردها و تکنیک‌ها به اجرا می‌گذارد.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X