ابعاد-ورق-کامپوزیت

نمای سنگ ساختمان

نمای سنگ ساختمان همواره مورد استقبال بوده چرا که سنگ‌ها انواع گوناگونی دارند و مقاوم هستند. امروزه با پیشرفت فناوری‌ها و ایجاد خلاقیت، متریال‌های مختلفی به وجود آمده که نمای سنگی دارند اما سنگ نیستند. ورق کامپوزیت نیز یکی از همین متریال‌ها است.

ورق کامپوزیت در طرح‌های سنگ، آجر، آیینه، چوب و نقره در بازار عرضه می‌شود و در نمای خارجی ساختمان، دیوار پوش‌ها و روکش‌های کابین آسانسور به کار می‌رود. در ادامه قصد داریم به معرفی ورق کامپوزیت طرح سنگ، مقایسه این متریال با سنگ و مزایای آن بپردازیم.

خدمات و محصولات دنیای کامپوزیت

ورق کامپوزیت طرح سنگ

با گذشت زمان و افزایش نیاز مسکن، استفاده از متریال‌های سنتی به تنهایی پاسخگو نبود و از همین رو شروع به ساخت متریال‌های جدیدی کردند. ورق کامپوزیت یکی از متریال‌های جدیدی است که برای نخستین بار در آلمان تولید شد. ورق کامپوزیت متشکل از چند لایه است که ۲ لایه آن را آلومینیوم و لایه دیگر را پلی اتیلن یا سایرمواد معدنی تشکیل می‌دهند. پوشش محافظ ضد خش، لایه رنگ PVDF، پوشش رنگ پی استر و چسب ضد عایق از دیگر لایه‌های ورق کامپوزیت به شمار می‌روند.

ساختار این ورق به گونه‌ای است که در برابر شرایط متفاوت مقاومت می‌کند اما ظاهر آن نیز حائز اهمیت است. رفته رفته طرح‌های گوناگونی برای این ورق‌ها ارائه شد که یکی از آن‌ها طرح سنگ بود. این طرح یکی از انواع ورق کامپوزیت آلومینیوم است که در نمای سازه‌های تجاری، تفریحی و مسکونی به کار می‌رود.

مزایای کامپوزیت طرح سنگ چیست؟

استفاده از سنگ در نمای ساختمان مشکلاتی با خود به همراه دارد. گرما، سرما، فشار، باران و سایر شرایط جوی به سنگ ضربه می‌زنند و باعث شل شدگی، شکستگی، تغییر رنگ و ترک خوردگی سنگ می‌شوند. ورق کامپوزیت طرح سنگ جایگزین مناسبی است. این ورق‌ها نمای سنگ ساختمان را حفظ می‌کنند و دیگر مشکلات گفته شده را به دنبال ندارند.

نمای-سنگ-ساختمان

ورق کامپوزیت طرح سنگ سبک است و به آسانی در سازه‌ها نصب می‌شود. ورق‌های‌ کامپوزیتی به راحتی قابل تعویض هستند. کامپوزیت طرح سنگ از تنوع بسیار زیادی برخوردار است و در برابر شرایط نامساعد جوی، فشار و کشش مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. از دیگر مزایای ورق کامپوزیت طرح سنگ می‌توان به خاصیت انعطاف پذیری، ضد ضربه، ضد آبی و ضد حریق اشاره نمود.

تفاوت سنگ و کامپوزیت طرح سنگ در ساختمان

چه تفاوت‌هایی بین این دو متریال وجود دارد که کامپوزیت طرح سنگ کاربرد و محبوبیت بیش‌تری پیدا کرده‌است؟ تفاوت‌های بین ورق کامپوزیت طرح سنگ و سنگ عبارتند از:

  • کامپوزیت‌های طرح سنگ نسبت به سنگ بسیار سبک‌تر هستند. سبکی متریال نما، استاندارد ساختمان را افزایش می‌دهد.
  • یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سازنده‌ها هزینه تجهیزات ساختمان است. استفاده از کامپوزیت طرح سنگ هزینه کم‌تری نسبت به سنگ دارد.
  • تعویض و ترمیم سنگ‌های آسیب دیده ناممکن یا بسیار سخت است اما ورق‌های کامپوزیتی به راحتی تعویض می‌شوند و در صورت آلودگی قابل شست و شو هستند و شست و شوی آن‌ها به راحتی قابل انجام است.
  • نمای سنگ ساختمان تحت تاثیر شرایط جوی تغییر رنگ می‌دهد اما کامپوزیت طرح سنگ مقاومت بالایی در برابر انواع شرایط جوی اعم از گرما، سرما، رطوبت، خشکی دارد.
  • انعطاف پذیری از دیگر وجه تمایز این دو متریال است. ورق‌های کامپوزیت طرح سنگ به راحتی به اشکال متفاوت در می‌آید اما سنگ این طور نیست و از این انعطاف پذیری بی بهره است.

قیمت ورق کامپوزیت طرح سنگ

میزان افزایش یا کاهش ارز در کشور به صورت مستقیم روی مواد اولیه این ورق‌ها تاثیر می‌گذارد. شاخصه‌های دیگری نظیر ضخامت قیمت نهایی را تغییر می‌دهند. بهترین راه برای دریافت محصول با کیفیت و قیمت مناسب خرید از نمایندگی‌ها است. نمایندگی‌های انحصاری ورق‌ها را با کیفیت بهتر و قیمت مناسب‌تر به مشتریان ارائه می‌کنند. همچنین خرید از نمایندگی‌های انحصاری، امتیازاتی همچون دریافت ضمانت و گارانتی را به همراه دارد.

سخن پایانی

ورق کامپوزیت طرح سنگ ساختار لایه‌ای دارد و در برابر شرایط گوناگون مقاوم است. علاوه بر ویژگی‌های فیزیکی محصول اعم از انعطاف پذیری، عایق، ضد ضربه و سبکی دارای تنوع بالایی در طرح است و نمای بسیاری از سنگ‌ها مانند سنگ مرمر، گرانیت و سنگ آهک در ورق کامپوزیت پیاده سازی شده است. همه این عوامل باعث شده تا ورق کامپوزیت طرح سنگ از نظر متخصصین ساختمانی تائید شود، مورد استقبال و توجه بسیاری از سازنده‌ها و فعالین ساختمانی قرار گیرد و به عنوان نمای سنگ ساختمان به کار برود.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X