مقاومت چوب ترموود در برابر نور خورشید

مقاومت چوب ترموود

مقاومت چوب ترموود چطور است؟ آیا از مقاومت خوبی برخوردار است؟ چوب ترموود یک چوب منحصر به فرد است و علاوه بر مزایا و کاربرد‌های گوناگون، در شرایطی خاص تولید می‌شود که تهیه این چوب در چنین شرایطی باعث می‌شود تا در برابر نور خورشید، رطوبت و این گونه موارد مقاوم باشد. ویژگی‌های این چوب سبب شده تا نسبت به سایر چوب‌ها، به صرفه‌تر باشد. در این مقاله مقاومت این چوب را به صورت کامل بررسی می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

آیا چوب ترموود در برابر آب مقاوم است؟

همان طور که اشاره شد، چوب ترموود در شرایطی خاص (تحت فشار و دما بالا) تولید می‌شود؛ به همین دلیل در برابر آب و رطوبت مقاومت بالایی دارد زیرا ساختار داخلی چوب در اثر این فرایند تغییر می‌کند و سلول‌های چوب در ساختار خود دچار تغییری می‌شوند. این فرایند باعث می‌شود تا جذب رطوبت در چوب ترموود کمتر شود که در نتیجه سبب می‌شود تا چوب ترموود در برابر رطوبت نیز مقاوم باشد.

بر طبق آزمایشات و بررسی‌های انجام شده؛ از دیگر دلایل مقاومت چوب ترموود در برابر آب و رطوبت این است که چوب ترموود صفحه اشباع کمتری نسبت به سایر چوب‌ها دارد که به همین دلیل  در برابر نفوذ و جذب آب مقاوم است. دلایل گفته شده، سبب شده است تا از چوب ترموود، بیشتر در مکان‌های مرطوب استفاده شود؛ به طور مثال از چوب ترموود در سازه‌های دریایی، استخرها، ساختمان‌هایی که در معرض آب هستند (خانه‌های کنار ساحل) و این گونه موارد استفاده می‌شود.

مقاومت چوب ترموود در برابر نور خورشید

چوب ترموود در برابر نور خورشید نیز مقاوم است. این چوب در برابر اشعه فرا بنفش مقاومت خوبی دارد که این مقاومت به علت فرایند ترموپی (تولید چوب ترموود در دما و فشار بالا) است و در طی این فرایند، خواص چوب ترموود تقویت می‌شود. در طول این پروسه، چوب ترموود، حرارت بسیار قوی را پشت سر می‌گذارد که این کار باعث تغییر شکل در سلول‌های چوب می‌شود. در نهایت این موضوع سبب کاهش تخته برداری لیگنین (ماده اصلی در ساختار چوب) و بازسازی ساختار سلولی چوب می‌شود. انجام این کار باعث می‌شود تا چوب ترموود در برابر تغییر شکل و تیرگی که در اثر نور خورشید ایجاد می‌شود؛ مقاوم باشد.

لازم به ذکر است عوامل گوناگونی همچون شدت نور، مدت زمانی که چوب در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، نوع نور (فرابنفش و فراسرخ) و سایر شرایط هواشناسی ممکن است بر روی چوب تاثیر بگذارند. بنابراین توصیه می‌شود که با استفاده از روش‌های صحیح نگهداری از چوب ترموود، از آن در برابر نور خورشید محافظت کنید تا ماندگاری و طول عمر چوب بیشتر شود.

مقاومت-چوب-ترموود

مقاومت چوب ترموود در برابر موارد دیگر

چوب ترموود در برابر موارد بسیار زیادی مقاوم است که مقاومت در برابر آب و رطوبت و نور خورشید را به صورت کامل در این مقاله بررسی کردیم. در ادامه به بررسی دیگر مواردی که چوب ترموود در برابر آن‌ها مقاوم است؛ می‌پردازیم:

  • حرارت و آتش: همان طور که گفته شد، فرایند ترموپی باعث می‌شود تا خواص چوب تقویت شود بنابراین چوب‌های ترموود در برابر حرارت و آتش بسیار مقاوم هستند و این مقاومت می‌تواند خطرات را در آتش سوزی کاهش دهد.
  • آفات و حشرات: چوب‌های ترموود بر خلاف چوب‌های معمولی به علت وجود فرایند ترموپی در روند تولید خود، دارای اصلاحات ساختاری هستند که در برابر حشرات و آفاتی که سبب آسیب رساندن به چوب می‌شوند؛ مقاومت بیشتری دارند.
  • انقباض و تورم: در فرایند ترموپی ساختار چوب ترموود تغییر می‌کند؛ به همین منظور چوب‌های ترموود نسبت به چوب‌های معمولی کم‌تر دچار انقباض و انبساط یا تورم می‌شوند.
  • پوسیدگی: همان طور که در بخش مقاومت چوب ترموود در برابر آب و رطوبت اشاره شد، چوب‌های ترموود در برابر رطوبت و تغییرات آب و هوایی مقاوم هستند بنابراین نسبت به چوب‌های معمولی کمتر دچار پوسیدگی خواهند شد.

درباره مجموعه دنیای کامپوزیت

شرکت دنیای کامپوزیت یک مجموعه موفق در زمینه ارائه خدمات و تجهیزات مربوط به ساختمان مانند انواع درب‌ها، پنجره‌ها، دکوراسیون داخلی و خارجی، انواع ادوات، محصولات چوبی، پروژه‌های ساختمانی است. این مجموعه به دلیل استفاده از نیروی انسانی مجرب، تجهیزات به روز و مناسب و با بیش از دو دهه تجربه توانسته است که انواع چوب‌های ترموود را در بالا‌ترین کیفیت تولید کند. مجموعه دنیای کامپوزیت با تلاش و کوشش توانسته است تا محصولات با کیفیتی تولید کند که همین موضوع باعث محبوبیت این مجموعه شده است. شما نیز می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه و تماس با کارشناسان سفارشات خود را با کیفیت مرغوب، مناسب و در سریع‌ترین زمان دریافت کنید و از محصولات و تجهیزات با کیفیتی برای ساختمان خود استفاده کنید.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X