آشنایی بیشتر با ترموود

مزایای چوب ترموود

مزایای چوب ترموود آن را برای مصارف متنوعی مناسب کرده است. از زمانی که نخستین چوب ترمو در ایران ظهور کرد، آن را به عنوان چوب فنلاندی در ایران می‌شناختند. ترموود از جمله مدرن‌ترین روش‌هایی است که برای افزایش استحکام چوب به منظور استفاده در فضای باز به کار می‌رود. نمونه‌ای از این کاربرد می‌تواند برای نمای چوبی یک ساختمان و انواع دیگر مصارف در فضای باز باشد.

محصولات و خدمات

آشنایی بیشتر با ترموود

فنلاند را می‌توان زادگاه ترمووود دانست که دارای بالاترین کیفیت در بین کشورها است. از آن جایی که انبارهای عظیم دارد و نگهداری چوب ترمو را مطابق با استانداردهای جهانی انجام می‌دهد، به عنوان بهترین صادر کننده چوب ترمووود در جهان به شمار می‌آید.

چوب ترموود ایرانی

چوب ترمو یا ترمووود در حقیقت یک چوب طبیعی محسوب می‌شود که با روش‌های حرارتی پیشرفته و به اصطلاح ترمو کردن، از دوام و استحکام بیشتری نسبت به سایر چوب‌ها برخوردار است. ترموود بسیاری از معایب چوب طبیعی همانند پوسیدگی، تغییر رنگ و تورم را ندارد. در واقع چوب ترموود از جمله بهترین نوع چوب‌هایی است که می‌توان از آن در طراحی نمای چوب ترموود ساختمان و دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

همچنین در بسیاری از پروژه‌ها می‌توان آن را استفاده کرد و دلیل آن این است که دارای مقاومت بالایی در برابر شرایط سخت است. ترموود به عنوان محصولی شناخته می‌شود که تمام زیبایی‌های چوب طبیعی را در کنار مزایای چوب ترموود در زندگی افراد ایجاد می‌کند.

مزایای چوب ترموود کدامند؟

ترموود یا چوب ترمو مزایا و قابلیت‌های فراوانی دارد که باعث متمایز شدن آن از چوب‌های دیگر شده‌است. جالب است بدانید عملیات حرارتی و ترمو کردن چوب به طور متوسط ​​10 درصد چگالی چوب را کاهش می‌دهد و تراکم چوب با استحکام آن رابطه مستقیمی دارد. البته لازم به ذکر است که مقاومت بالاتری که هنگام استفاده از یک چوب ترمو به دست می‌آید، به نمونه چگالی بالاتر، باعث افزایش درجه احتباس پیچ می‌شود، در حالی که سبب کاهش انعطاف پذیری می‌شود. از جمله مزایای چوب ترموود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مزایای-چوب-ترموود

  • مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی در شرایط آب و هوایی مختلف دارد.
  • دارای عمر بسیار طولانی‌تر نسبت به چوب‌های معمولی و مقاومت بالا در مقابل تغییر شکل و اندازه است.
  • در مقابل حشرات آفت چوب، انواع قارچ، کپک‌ها از مقاومت بالایی برخوردار است.
  • چون رنگ یکنواختی در همه سطح چوب وجود دارد، زیبایی آن را بیشتر می‌کند.
  • بافت طبیعی چوب خالص و بدون مواد شیمیایی در آن را حفظ می‌کند.
  • عایق خوبی برای گرما و سرما به شمار می‌آید.
  • وزن سبکی دارد.

ویژگی‌های ترموود در مقایسه با سایر متریال‌ها

  • عایق گرما و سرما : چوب دارای سرعت انتقال گرمای بسیار کمی است. انتقال حرارت در شیشه 23، سنگ مرمر 90 ، فلز فولاد 1650 و فلز آلومینیوم 7000 برابر سریعتر از چوب منتقل می‌شود. به همین دلیل از دیرباز چوب را در ساخت خانه، دستگیره ابزارهای مختلف و پوشش دیوارها، سقف‌ها و کف و انواع لوازم منزل به کار می‌بردند.
  • عایق صوتی : چوب را به لحاظ جذب صدا یک عنصر ایده آل تلقی می‌کنند. از همین رو جذب اکو و سر و صدا را انجام می‌دهد. به همین دلیل است که چوب را در ساخت سازهای موسیقی و سالن‌های کنسرت استفاده می‌کنند.
  • عایق الکتریکی : چوب به عنوان یک هادی الکتریکی به شمار نمی‌آید و الکتریسیته ساکن در آن وجود ندارد. الکتریسته ساکن برای سلامتی انسان خطر دارد و در موادی مانند آهن، پلاستیک و سایر مواد وجود دارد. همین ویژگی چوب که همواره سلامت انسان را در نظر می‌گیرد آن را در اولویت سایر متریال‌های ساختمانی قرار می‌دهد.

ویژگی‌های ترموود در مقایسه با سایر متریال‌ها

  • مقاومت : چوب وزن کمی دارد اما به نسبت سایر مواد استحکام بالایی را داراست. به عنوان نمونه، نقطه شکست طول برای فولاد 5.4 کیلومتر، برای فولاد روکش شده با کروم 6.8 کیلومتر به دست آمده‌است. این در حالی است که نقطه شکستگی برای چوب درخت صنوبر 19.8 کیلومتر و برای چوب درخت راش 28.3 در نظر گرفته شده‌است.
  • ظاهر و نگهداری آسان : بر خلاف بقیه مصالح ساختمانی، چوب نه تنها زیبایی اصلیش با گذشت زمان از دست نمی‌رود بلکه عتیقه نیز به شمار می‌آید. اگر ظاهر عتیقه و پتینه چوب را افراد دوست نداشته باشند احیا کردن چوب را با هزینه‌های پایین می‌توان انجام داد.
  • تنوع : در جهان بیش از 5000 نوع چوب وجود دارد و همه دارای خصوصیات فنی و ظاهری مختلفی هستند، بنابراین استفاده از این متریال در هر شرایط آب و هوایی، برای هر نوع نیاز و برای هر نوع سلیقه امکان پذیر است.
  • تزئینی : علاوه بر ویژگی‌های فنی، این چوب متریالی تزئینی، به عنوان تسکین دهنده و انرژی دهنده در دکوراسیون منزل محسوب می‌شود که برای تمامی سلیقه‌ها مناسب است.

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X