کاربرد ترموود برای ساختمان

طراحی و اجرای روف گاردن با ترموود

طراحی و اجرای روف گاردن با ترموود امکان پذیر است؟ آیا تا به حال نام روف گاردن را شنیده‌اید؟ روف گاردن فضای سبزی است که در پشت بام خانه، کافی شاپ و رستوران ایجاد می‌شود. یکی از محصولاتی که برای ساخت روف گاردن به کار برده می‌شود، ترموود است. اگر مایلید تا بیش‌تر با روف گاردن و اجرای آن با چوب ترمو آشنا شوید، تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

روف گاردن چیست؟

روف گاردن شبیه به یک باغ کوچک در پشت بام ساختمان است. زندگی در شهر با مشکلاتی مانند شلوغی، ترافیک و آلودگی صوتی همراه است و آسیب زیادی به سلامت جسمانی و روانی افراد وارد می‌کند. از طرفی شاید همه افراد وقت یا هزینه این را نداشته باشند تا در طول هفته به سفر بروند. یکی از ایده‌های خلاقانه روف گاردن است که علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه می‌توانید هر زمانی که خواستید از استراحت و تفریح برخوردار شوید.

خدمات مجموعه دنیای کامپوزیت در بازسازی و ساخت و ساز

فضای روف گاردن تا حدی جذاب و انرژی زا بوده که علاوه بر واحدهای مسکونی در رستوران، کافی شاپ و سایر مکان‌های عمومی نیز ساخته شده‌است. روف گاردن با مصالح مختلفی قابل ساخت می‌باشد اما وجود چوب در کنار گل و گیاه آرامش بیش‌تری را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

مزایای استفاده از ترموود در روف گاردن

چرا چوب ترمو برای روف گاردن مناسب است؟ از آنجایی که روف گاردن در پشت بام قرار دارد، باید از مصالحی برای ساخت آن استفاده شود که در برابر شرایط مختلف ماندگار و مقاوم باشد. ترموود از ویژگی‌هایی برخوردار است که برای ساخت روف گاردن توصیه می‌شود.

  • ترموود ضدحشره است بنابراین از عمر طولانی برخوردار است و به راحتی در فضای باز قابل استفاده می‌باشد.
  • چوب همواره بر سلامت روان و آرامش انسان تاثیر دارد. بنابراین اجرای روف گاردن با ترموود به سلامت روان بهبود می‌بخشد.
  • برای ساخت روف گاردن باید از مصالح سبکی استفاده شود تا ساختمان فشاری را تحمل نکند‌. ترموود وزن سبکی دارد و مشکلی در حفظ ایمنی ساختمان ایجاد نمی‌کند.
  • چوب ترمو از مقاومت بالایی در برابر انواع شرایط محیطی اعم از گرما،سرما، رطوبت و خشکی برخوردار است.
  • ترموود عایق صدا و صوت بوده و وجود آن در پشت بام می‌تواند از ورود صدا و حرارت به درون ساختمان جلوگیری کند.

طراحی و اجرای روف گاردن با ترموود

در طراحی و ساخت روف گاردن می‌توان برای تمام وسایل از چوب ترمو استفاده نمود. در ادامه به مهم‌ترین اجزای قابل ساخت با ترموود می‌پردازیم.

کفپوش

ترموود در حرارت بسیار بالایی تولید می‌شود و همین موضوع به مقاومت آن در برابر رطوبت، پوسیدگی و ضربه می‌افزاید. بنابراین انتخاب مناسبی برای کفپوش روف گاردن به شمار می‌رود. مقاومت چوب ترمو تا حدی بوده که علاوه بر روف گاردن در نمای داخلی و خارجی ساختمان، بالکن و استخر استفاده می‌شود.

کلبه

کلبه‌های چوبی انرژی بالایی را به افراد منتقل می‌کنند. کلبه‌های روف گاردن علاوه بر کاربرد تفریحی قابل سکونت، ورزش کردن و مطالعه کردن نیز هستند. چوب ترمو برای آلاچیق مناسب است چرا که در شرایط جوی متفاوت پایداری خوبی دارد.

آلاچیق

طراحی-و-اجرای-روف-گاردن-با-ترموود

بهتر است از نوع نرم ترموود برای ساخت آلاچیق بهره بگیرید. ترموود نرم دارای تراکم پایین‌تری از ترموود سخت است و فیبر کم‌تری دارد. بنابراین ترموود نرم گرمای زیادی را جذب نمی‌کند و افراد به راحتی می‌توانند در آن استراحت کنند.

سایبان

برای ساخت سایبان یا پرگولا باید از چوبی استفاده شود که با جذب نور خورشید گرمای زیادی را ایجاد نکند‌. از آنجایی که ترموود در برابر گرما و سرما از خود مقاومت خوبی نشان می‌دهد، گزینه مناسبی برای سایبان روف گاردن است.

توصیه‌هایی برای اجرای روف گاردن با ترموود

مهم‌ترین نکات برای ساخت یک روف گاردن عبارتند از:

  • یکی از نکات مهم در روف گاردن ایجاد شرایط مناسب برای گیاهان است. گیاهان داخل روف گاردن باید طوری قرار گیرند که نور مستقیم آفتاب را دریافت کنند. همچنین آبرسانی به گیاهان باید به طور مرتب صورت گیرد.
  • پیش از ساخت روف گاردن باید وزن ساختمان را ارزیابی کنید تا متناسب با آن اجزا و مصالح را انتخاب کنید.
  • عایق بندی مناسب از دیگر نکات مهم در ساخت روف گاردن است تا رطوبت به داخل ساختمان نفوذ نکند.
  • بهتر است برای استفاده از چوب ترمو و نوع آن از متخصصین ساختمانی مشاوره بگیرید.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی اجرای یک روف گاردن با ترموود پرداختیم. وجود یک فضای سبز برای استراحت و تفریح تا حد زیادی از خستگی زندگی شهری می‌کاهد. علاوه بر گل و گیاه وجود چوب در سازه‌ها به ایجاد آرامش و کاهش استرس کمک می‌کند. بنابراین روف گاردن گزینه مناسبی برای تفریح و استراحت افراد است. شما هم می‌توانید از این ایده خلاقانه بهره ببرید و یک تجربه متفاوت را در زندگی خود داشته باشید.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X