مزایای ساخت استخر با چوب ترمووود

ساخت استخر با چوب ترمووود

اگر می‌خواهید درمورد ساخت استخر با چوب ترمووود اطلاعات بیشتری کسب کنید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. همان طور که می‌دانید چوب ترموود از معدود چوب‌هایی است که خواص بسیار زیادی دارد که وجود این خواص سبب شده است تا در موارد مختلف مانند استخر‌ها کاربرد داشته باشد. چوب ترموود به علت تولید در شرایط ویژه، دارای این ویژگی خاص و منحصر به فرد شده است. در ادامه به بررسی این خواص و فرایند تولید چوب ترموود می‌پردازیم.

فرایند تولید چوب ترمووود چگونه است؟

یکی از دلایلی که سبب شده است تا از این چوب در استخر‌ها استفاده شود؛ وجود خواص ضد آب بودن و ضد رطوبت بودن در این چوب است. تمامی این خواص و ویژگی‌ها به فرایند تولید این چوب مربوط می‌شود؛ زیرا چوب ترموود را در دمای بسیار بالایی (حدود ۲۰۰ درجه سانتیگراد) قرار می‌دهند که این دمای بسیار بالا از طریق بخار آب به دست می‌آید. قرارگیری چوب ترموود در چنین شرایطی سبب می‌شود تا اینگونه چوب‌ها نسبت به چوب‌های معمولی از خواص ضد آب بودن به صورت عمیق‌تری برخوردار باشند. به همین دلیل بخش سونا استخر با چوب ترمووود ساخته می‌شود.

خدمات دنیای کامپوزیت

همچنین چوب ترموود به علت گرمای بسیار زیاد در طی فرایند تولید خود، دچار تغییرات شیمیایی و فیزیکی می‌شود و در نهایت این تغییرات سبب می‌شود تا چوب ترموود از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب برخوردار باشد. به طور کلی قرارگیری چوب ترموود در دمای بسیار بالا سبب می‌شود تا این چوب خاصیت ضد آب و ضد رطوبت بودن را دارا باشد، به طوری که در زمانی که این چوب در تماس مستقیم با آب قرار می‌گیرد، دچار تغییر شکل، ترک خوردگی و اینگونه موارد نمی‌شود.

مزایای ساخت استخر با چوب ترمووود چیست؟

همان طور که اشاره شد، چوب ترموود دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است و ویژگی مقاوم بودن در برابر رطوبت و آب را بررسی کردیم. تمامی این ویژگی‌ها به دلیل فرایند تولید این چوب است که در ادامه به بررسی برخی دیگر از این ویژگی‌ها می‌پردازیم:

  • مقاومت در برابر فشار و ضربه: چوب ترموود از سختی و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است که این موضوع سبب می‌شود تا در برابر ضربه و فشار‌های مختلف از مقاومت مناسبی برخوردار باشد. به همین منظور در استخر از این چوب به منظور مقاوم سازی استخر استفاده می‌شود.
  • مقاومت در برابر تغییرات دمایی: چوب ترموود در برابر تغییرات دمایی و شرایط جوی گوناگون مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. از این چوب در استخر‌ها به منظور تحمل شرایط سرد یا گرم، رطوبت یا خشک استفاده می‌شود تا استخر از کیفیت مناسبی برخوردار باشد.

ساخت-استخر-با-چوب-ترمووود

  • زیبایی و داشتن ظاهر طبیعی: یکی دیگر از مزایای ساخت استخر با چوب ترمووود زیبایی است. چوب ترموود به علت داشتن ظاهر طبیعی به استخر زیبایی می‌بخشد. علاوه بر این موضوع این چوب‌ها نیازی به رنگ آمیزی ندارند زیرا در رنگ‌های متنوع چوبی قابل دسترس هستند و دچار مشکلاتی همچون خوردگی یا سایش نمی‌شوند و عمر بیشتری نسبت به باقی تجهیزات ساختمانی دارند.
  • سازگاری با محیط زیست: چوب‌های ترموود نسبت به چوب‌های معمولی به نگهداری و مراقبت کمتری نیاز دارند به همین منظور استفاده از چوب ترموود در استخر‌ها برای محیط زیست و حفظ منابع طبیعی بسیار مفید است.
  • نصب و استفاده آسان: یکی دیگر از مزایای چوب ترموود که سبب کاربرد آن‌ها در استخر شده است سبکی و نصب راحت آن است.
  • محصول اقتصادی: به علت مقاومت مناسب چوب ترمووود در برابر عوامل مختلف، هزینه نگهداری و تعمیرات این چوب نسبت به سایر تجهیزات ساختمانی کمتر است. همچنین این چوب‌ها نسبت به سایر چوب‌ها و تجهیزات ساختمانی دیگر مانند کاشی‌ها از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند.

 خدمات مجموعه دنیای کامپوزیت

این مجموعه موفق با بیش از دو دهه سابقه در زمینه تولید انواع تجهیزات ساختمانی، صادرات واردات این تجهیزات و انجام پروژه‌های ساختمانی فعالیت می‌کند. این مجموعه با تلاش و کوشش، با به کارگیری نیروی کار ماهر و تجهیزات و ابزارآلات بروز و پیشرفته توانسته است در این زمینه رضایت مشتریان خود را جلب کند.

ما در این مطلب به بررسی استخر با چوب ترمووود پرداختیم و توضیح دادیم که استفاده از چوب ترموود در استخر چه مزایایی دارد. بنابراین اگر می‌خواهید یک استخر زیبا، شکیل و با کیفیت مناسب داشته باشید، توصیه می‌شود از این محصول در استخر خود استفاده کنید. شما می‌توانید برای خرید این محصول به سایت مجموعه دنیای کامپوزیت مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X