مقاومت-چوب-ترموود

روش صحیح نگهداری از چوب ترموود

روش صحیح نگهداری از چوب ترموود، موضوعی است که در این مطلب به بررسی آن می‌پردازیم. چوب ترموود، چوبی است که در طی یک فرایندی خاص (تحت تاثیر حرارت و فشار بالا) ایجاد می‌شود. وجود این فرایند باعث می‌شود تا خواص چوب تغییر کند که این خواص شامل: ساختار داخلی، رنگ، مقاومت و طول عمر چوب می‌شود. معمولاً برای تولید چوب ترموود از محیطی با دمای بالا که حاوی بخار آب یا گاز‌های اکسیژن هستند؛ استفاده می‌شود.

این فرایند به علت تجزیه و حفظ الیاف موجود در چوب انجام می‌گیرد تا چوب از مقاومت بالایی در برابر رطوبت، تغییرات دما و حشرات برخوردار باشد.

محصولات دنیای کامپوزیت

کاربرد چوب ترموود چیست؟

چوب ترموود به علت داشتن ویژگی‌هایی همچون مقاومت و طول عمر بالا سبب شده تا در میان انواع چوب‌ها، از محبوبیت زیادی برخوردار باشد که در ادامه به بررسی چند مورد از کاربردهای این چوب می‌پردازیم:

نصب نمای ترمووود

  • ساختمان و بنا‌ها: چوب ترموود به علت مقاومت بالایی که در برابر رطوبت و حشرات ساختمانی دارد؛ به عنوان یک جایگزین مناسب از نظر کاربرد و قیمت برای چوب‌های معمولی به شمار می‌رود. اینگونه چوب‌ها در ساختمان در پنجره‌ها، درب‌ها، نمای داخلی، تراس‌ها و زیر بنا‌های خارجی ساختمان کاربرد دارند.
  • دکوراسیون داخلی: دیگر کاربرد چوب‌های ترموود دکوراسیون داخلی است؛ به عنوان مثال: در دیوارها، سقف‌ها، ستون‌ها و دیگر موارد استفاده می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از روش صحیح نگهداری از چوب ترموود، مقاومت، طول عمر و زیبایی این چوب را در دکوراسیون داخلی خانه خود حفظ کنید.
  • انواع مبلمان: چوب ترموود در مبلمان داخلی و مبلمان اداری، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد این چوب در صنایع مبلمان به عنوان میز، تخت، صندلی یا در باغچه‌ها و این گونه موارد است.

لازم به ذکر است، چوب ترموود علاوه بر موارد بالا در موارد دیگری مانند جا پارکت و سنگ فرش، فضای باز و محیط‌های خارجی، در استخر‌ها و محیط‌های مرطوب و … کاربرد دارد.

روش‌های نگهداری صحیح از چوب ترموود

همان طور که اشاره شد استفاده از روش‌های نگهداری صحیح از این چوب باعث می‌شود تا ماندگاری و طول عمر چوب ترموود بیشتر شود. این چوب همیشه از مقاومت بالایی در برابر مشکلاتی همچون  تغییرات دما، رطوبت، تابش خورشید برخوردار است اما با گذشت زمان، امکان دارد مشکلاتی برای این چوب رخ دهد. بنابراین بهتر است به صورت مستمر از چوب ترموود با استفاده از روش‌های زیر نگهداری کنید:

روش-صحیح-نگهداری-از-چوب-ترموود

  • روغن کاری: شما می‌توانید با استفاده از روغن‌های طبیعی (مانند روغن سویا، روغن نارگیل و روغن لینوسید) از چوب ترموود در برابر حشرات و رطوبت محافظت کنید زیرا انجام این کار باعث می‌شود تا بر روی چوب یک لایه پوششی قرار بگیرد و مانع ورود رطوبت یا حشرات شود.
  • تهویه مناسب: چوب ترموود باید در محلی قرار بگیرد که تهویه مناسبی در آن ناحیه وجود داشته باشد. درست است که این چوب در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد اما اگر در مدت زمان طولانی در مکانی پر رطوبت قرار بگیرد؛ امکان اینکه با جذب رطوبت متورم شود؛ وجود خواهد داشت.

مراحل تولید چوب ترموود

  • تمیز نگه داشتن سطح چوب: از دیگر روش صحیح نگهداری از چوب ترموود، تمیز نگه داشتن سطح چوب ترموود می‌باشد که بسیار مهم و حائز اهمیت است‌. زیرا اگر که لکه‌ها و ذرات گرد و غبار بر روی سطح چوب بیش از حد باقی بمانند؛ امکان اینکه سبب پوسیدگی و خشک شدن چوب شوند، وجود دارد. شما می‌توانید برای تمیزی این چوب از آب و صابون کمک بگیرید. همچنین در تمیزی چوب ترموود بسیار دقت کنید و از وسایلی استفاده کنید که لطافت کافی داشته باشند و به چوب آسیب نزنند.

انجام روش‌های نگهداری صحیح از چوب ترموود گفته شده، می‌تواند به سلامت چوب ترموود شما کمک کند و در نهایت چوب ترموود شما مقاومت و طول عمر بیشتری داشته باشد.

خدمات دنیای کامپوزیت

مزایای چوب ترموود چیست؟

مزایای چوب ترموود باعث شده است تا این چوب نسبت به سایر چوب‌ها، منحصر به فرد و خاص باشد که در ادامه به بررسی این مزایا می‌پردازیم:

  • مقاومت در برابر رطوبت، تغییرات دما و حشرات: چوب ترموود به علت تولید در فشار و دمای بالا در برابر موارد گفته شده بسیار مقاوم است. این چوب عموماً به عنوان یک چوب ضد آب شناخته می‌شود و معمولاً در برابر جذب و تغییرات رطوبت مقاوم است. همچنین در برابر تغییرات دمایی، کمترین انقباض و انبساط را دارد.
  • طول عمر بالا: مقاومت در برابر موارد گفته شده باعث می‌شود تا چوب ترموود طول عمر بالاتری نسبت به سایر چوب‌ها داشته باشد. همچنین استفاده از روش صحیح نگهداری از چوب ترموود سبب مقاومت بیشتر این چوب می‌شود که در نتیجه طول عمر بیشتری نیز خواهد داشت.
  • ظاهر زیبا و طبیعی: چوب ترموود ظاهر بسیار شکیل و جذابی دارد که این موضوع سبب شده است تا این چوب در دکوراسیون‌های داخلی و خارجی مورد استفاده قرار بگیرد.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X