توصیه‌هایی برای نگهداری چوب ترموود

روش تشخیص چوب ترموود اصل از تقلبی

همواره شناسایی محصولات اصل از تقلبی، از جمله دغدغه‌های مشتریان بوده‌است. روش تشخیص چوب ترموود اصل از تقلبی موضوعی است که می‌خواهیم در این مطلب آن را بررسی کنیم. چوب ترموود به دلیل زیبایی و خاصیت ضدعایق در نمای ساختمان استفاده می‌شود.

برخی از عوامل همانند ظاهر و گواهی نامه قبل از خرید قابل مشاهده هستند اما عوامل دیگری وجود دارد که پس از خرید و استفاده از کالا نمایان می‌شوند. برای خرید چوب ترموود اصل باید به دو ویژگی توجه کرد. یکی ویژگی ظاهری و دیگری دارا بودن گواهی نامه است که در ادامه به جزئیات هر یک می‌پردازیم.

محصولات و خدمات شرکت دنیای کامپوزیت

ترموود چیست؟

ترموود  نوعی چوب است که با فناوری‌های پیشرفته در حرارت بالا تولید می‌شود و استحکام بیش‌تری نسبت به چوب‌های دیگر دارد. برای تولید ترموود از چوب کاج (PINE) و چوب زبان گنجشک (ASH) بهره می‌گیرند. فنلاند از کشورهای مهم در تولید ترموود به شمار می‌رود اما کشورهای دیگری همچون کانادا، آلمان و روسیه نیز در تولید ترموود فعالیت دارند.

ترموود عایق و سبک است و در برابر تغییرات آب و هوایی، حشرات و قارچ‌ها مقاومت می‌کند. پس از تخریب و با گذشت مدتی ترموود تجزیه می‌شود و به محیط زیست آسیبی وارد نمی‌کند. همه این موارد باعث شده تا ترموود در نمای داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد.

آیا ترموود معایبی هم دارد؟ ترموود نسبت به دیگر چوب‌ها قیمت بیش‌تری دارد. با اینکه این چوب به راحتی قابل تجزیه است اما تولید بی رویه ترموود نیز به محیط زیست آسیب می‌زند چرا که به چوب‌ها و درختان بیش‌تری نیاز است و صدمات جبران ناپذیری را به دنبال دارد. یکی دیگر از معایب ترموود این است که نمی‌توان از آن برای سازه‌های منحنی کمک گرفت.

روش تشخیص چوب ترموود اصل از تقلبی با ظاهر

برای خرید ترموود اصل باید به چند ویژگی مهم توجه کنید که عبارتند از:

  • گره: از آنجایی که درختان مورد استفاده برای ترموود دارای گره‌های پروانه‌ای هستند، روی چوب نیز باید این نوع گره‌ها وجود داشته باشد. البته گره‌های پروانه برای چوب‌های فنلاند است. شکل گره‌ها در چوب‌های روسی متفاوت است.
  • رنگ: چوب ترموود حرارت بالایی دارد و به همین دلیل رنگ ترموود اصل قهوه‌ای تیره است.
  • ضخامت: ضخامت ترموود اصل بین ۱۸ تا ۲۱میلی متر متغیر است.
  • رگه: برای ساختن ترموود از مغز چوب استفاده می‌کنند که دارای رگه‌های به هم نزیک است. فاصله زیاد بین رگه‌ها در ترموود نشان می‌دهد که از لایه بیرونی چوب در هنگام ساخت استفاده شده‌است.
  • سطح: نباید هیچ گونه لکه و شکافی روی چوب باشد. سطح ترموود اصل کاملاً صاف و صیقلی است.

گواهی نامه و گارانتی

روش-تشخیص-چوب-ترموود-اصل-از-تقلبی

گواهی نامه از دیگر روش تشخیص چوب ترموود اصل از تقلبی است. گواهی نامه چوب ترموود شامل مشخصاتی چون دمای تولید و موارد دیگر است که نشان دهنده اعتبار محصول می‌باشد. دریافت گواهی نامه از فروشنده یا نمایندگی امکان پذیر است. همچنین مشتریان می‌توانند از اتاق بازرگانی کشور تولید کننده درخواست تائیدیه کنند.

گارانتی یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که میزان معتبر بودن یک محصول را نمایان می‌کند. چوب ترموود فنلاند از گارانتی ۳۵ ساله برخوردار است. در صورتی که چوب‌های تولید شده از استانداردهای انجمن ترموود فنلاند برخوردار نباشند، ترک‌هایی درون چوب به وجود می‌آیند که با تغییرات محیطی افزایش پیدا می‌کنند.

توصیه‌هایی برای نگهداری چوب ترموود

ترموود از چوب‌های خاص بوده و نسبت به سایر چوب‌ها از مقاومت و استحکام بیش‌تری برخوردار است اما برای نگهداری آن باید به چند مورد توجه نمود. مهم‌ترین نکات نگهداری از ترموود عبارتند از:

  • در محیط باز اشعه فرابنفش باعث پوسیدگی سطحی ترموود می‌شود. راه پیشگیری از پوسیدگی رنگ زدن چوب است.
  • ترموود نباید در مجاورت یا برخورد اشیاء تیزی همچون پیچ و میخ قرار بگیرد.
  • نصب و استفاده از ترموود در محیط‌های باز باید به گونه‌ای باشد که رطوبت زمان زیادی بر روی چوب نماند.

سخن پایانی

روش تشخیص چوب ترموود اصل از تقلبی به دو روش که یکی بررسی گواهی نامه و دیگری ویژگی‌های ظاهری است، قابل انجام می‌باشد. برای اینکه خرید مطمئن‌تر و انتخاب بهتری را تجربه کنید، می‌توانید چند نمونه را از شرکت‌های معتبر دریافت و سپس هر یک را ارزیابی کنید. همچنین می‌توانید از افراد متخصص که دارای دانش و تجربه بیشتری هستند، برای شناسایی ترموود اصل مشاوره و کمک دریافت کنید.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X