ترموود-در-طراحی-داخلی

رنگ چوب ترموود

اگر درمورد رنگ چوب ترموود می‌خواهید اطلاعات بیشتری به دست آورید، این مطلب برای شماست. در صورتی که از چگونگی روش نگهداری صحیح چوب ترموود مطلع باشید، باعث می‌شود که طول عمر ترمووود بیشتر شود و در حفظ و تداوم ظاهر چوب ترمو دارای نقش موثرتری خواهد بود. از آن جایی که تولید چوب ترموود از چوب طبیعی انجام می‌گیرد، حتما باید دقت کافی را در انجام نکات و روش‌های نگهداری به کار بگیرید.

خدمات و محصولات دنیای کامپوزیت

در این مطلب قصد داریم روش‌هایی که برای محافظت و نگهداری از ترمووود به کار می‌رود را توضیح دهیم. این کارها ساده هستند و هزینه کمی را در بر می‌گیرند. این مزیت‌ها موجب می‌شود چوب ترمو که این روزها به عنوان یکی از پرکاربردترین و زیباترین متریال‌ها به شمار می‌آید مدت زیادی ظاهر اولیه آن حفظ شود و زیبایی آن ماندگار باشد.

نحوه بازسازی رنگ چوب ترموود

در این بخش می‌خواهیم شما را با نحوه مراحل رنگ آمیزی چوب به صورت ساده و گام به گام آشنا کنیم. به صورت کلی رنگ آمیزی شامل سه بخش سنباده زنی، رنگ آمیزی و لاک محافظ می‌شود. در هر مرحله اقداماتی را باید انجام دهید که توضیح داده شده است.

  • مرحله سنباده زنی

باید انواع و درجه بندی سنباده را در نظر بگیرید.

باید نحوه سنباده زدن را در نظر بگیرید.

چوب را بعد از سنباده زنی پاک سازی کنید.

  • مرحله دوم رنگ آمیزی

برای چوب رنگ مناسب انتخاب کنید.

آماده سازی رنگ مورد نیاز قبل از انجام رنگ چوب ترموود

دست اول رنگ آمیزی را شروع کنید.

برای خشک شدن رنگ منتظر باشید.

دست دوم رنگ آمیزی چوب را شروع کنید.

  • مرحله سوم استفاده از لاک محافظ

از آن جایی که رنگ‌های چوب به تنهایی نمی‌توانند محافظت چوب در برابر اشعه UV را انجام دهند، حتما لاک محافظ به عنوان آخرین مرحله از رنگ آمیزی چوب و ترموود را به کار ببرید. لاک محافظ به صورت شفاف و بی‌رنگ بوده و در کنار این که از چوب درمقابل اشعه UV  محافظت می‌کند باعث زیبایی بخشیدن موثری به چوب و رنگ آن می‌شود.

چرا بازسازی رنگ چوب ترموود انجام می‌گیرد؟

بازسازی رنگ ترموود، همان رنگی که جهت چوب ترمو به کار می‌رود در حقیقت ترموود را تکمیل می‌کند. توجه کنید که بر اساس مکانی که ترموود در آن به کار رفته از رنگ مخصوص آن استفاده کنید. برای بازسازی چوب ترموود و رنگ کاری مجدد ترموود حتما از کارکنان مخصوص این حرفه کمک بگیرید؛ زیرا این چوب قیمت نسبتاً بالایی دارد و باید مواظب باشیم دچار عوارض و مشکلات جدی نشود. اگر چوب ترموود شما دچار مشکلی شده در این بخش چگونگی برطرف کردن آن آورده شده‌است. مراحل تعمیر رنگ ترموود عبارت است از:

رنگ-چوب-ترموود

مرحله اول: بازدید را انجام دهید و عارضه را بیابید.

مرحله دوم: تشخیص و پیشنهاد راه حل

مرحله سوم: راه کار را اجرا کنید.

 هنگام بازسازی چوب چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

در هنگام بازسازی چوب ترموود باید یک سری نکات مهم را در نظر داشت که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

چوب ترموو با مواد اولیه با کیفیت را انتخاب کنید.

نصب چوب ترمو را به درستی انجام دهد.

شرایط آب و هوایی در انتخاب ترموود را در نظر بگیرید.

سخن آخر

در این مطلب درمورد نگهداری و بازسازی رنگ چوب ترموود صحبت کردیم. اشعه ماورا بنفش خورشید به عنوان یکی از عوامل مخرب و تاثیر گذار روی چوب، به شمار می‌آید. اگر اشعه ماورای بنفش نور خورشید به صورت مستقیم بر روی چوب بتابد، باعث می‌شود بافت سلولی چوب تجزیه شده و این مورد بافت چوب را ضعیف می‌کند و همچنین رنگ چوب را تغییر می‌دهد. همچنین رطوبت و سایر عوامل می‌توانند روی این چوب اثرگذار باشند. بنابراین قبل از این که این چنین مشکلاتی بروز پیدا کند، باید محافظت چوب ترمو توسط رنگ و لاک‌های مخصوص انجام شود. این کار عمر چوب را بالا می‌برد و همچنین زیبایی اولیه آن را نیز حفظ می‌کند.

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X