ترمووال عملکرد بهتری دارد یا ترمووود

ترمووال یا دیوارپوش چوبی

ترموود نوعی چوب است که در نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می‌شود. ترمووال یا دیوارپوش چوبی، یکی از مدل‌های ترموود است. ترمووال به دلیل مزایایی که دارد، توجه زیادی را به خود جلب کرده‌است. دیوارپوش چوبی علاوه بر اینکه به زیبایی یک مکان می‌افزاید، دارای خاصیت‌هایی مانند قابلیت شست و شو، عمر طولانی و عایق حرارتی است. همین دلایل باعث شده تا کاربردهای مختلفی در ساختمان داشته باشد. در ادامه به جزئیات بیش تری از دیوارپوش چوبی و کاربردهای آن می‌پردازیم.

ترمووال چیست و چه مزایایی دارد؟

ترمووال یک دیوار پوش از جنس چوب پی وی سی است که در دیوار خانه‌ها یا محل کار استفاده می‌شود. ترمووال در اندازه و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود و تنوع زیادی دارد. همین موضوع باعث شده تا بیش تر افراد با سلیقه‌های متفاوت ترمووال را پسند کنند. یک قطعه دیوار پوش ۲.۸ متر ارتفاع دارد و دارای ۱۰ میلی متر ضخامت است. عرض قطعات از ۱۲ تا ۲۰ میلی متر تغییر می‌کند اما در ایران معمولاً از عرض‌های ۱۲.۵، ۱۷.۵ و ۲۰.۵ استفاده می‌شود.

خدمات و محصولات شرکت دنیای کامپوزیت

علاوه بر تنوع، مزایای یک محصول در جذب مخاطب تاثیر می‌گذارد. عایق حرارت، استحکام، عمر طولانی، ضدحشره، تنوع در رنگ و اندازه، ضدحریق، انعطاف پذیری بالا، قابل شست و شو، مقاوم در برابر شرایط محیطی و مواد شیمیایی و ظاهری زیبا از مهم ترین مزایای دیوارپوش چوبی به شمار می‌روند.

خواص و کاربرد ترمووال یا دیوارپوش چوبی

خاصیت‌های ترمووال با توجه و استقبال متخصصین ساختمان همراه بوده‌است. ترمووال در ایجاد هوای متعادل تاثیر دارد. این ویژگی در تابستان و زمستان اهمیت بیش تری پیدا می‌کند. بنابراین در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود و هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند. این ویژگی ترمووال به محیط زیست نیز بهبود می‌بخشد زیرا انتشار گازهای گلخانه‌ای کم‌تر می‌شود.

ایجاد هوای متعادل و کاهش مصرف وسایل گرمایشی و سرمایشی عمر ساختمان را افزایش می‌دهد. یکی از دغدغه‌های ساختمان، تعمیرات آن است. ترمووال در شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت بالایی دارد و احتمال بروز آسیب به ساختمان را تا حد زیادی پایین می‌آورد.

ترمووال با توجه به خاصیتی که دارد، در قسمت‌های مختلفی استفاده می‌شود. دیوارپوش چوبی به دلیل اینکه در شرایط‌های گوناگون مقاوم است، در کنار شومینه، سرویس بهداشتی و راهروهای یک خانه به کار می‌رود. ترمووال برای پشت تلوزیون و پشت تخت خواب نیز استفاده می‌شود تا نمای خانه زیباتر شود. دیوارپوش چوبی به دلیل زیبایی و مقاومت بالا علاوه بر خانه در مکان‌های دیگری همانند استخر، رستوران و کافی شاپ نیز نصب می‌شود.

ترمووال-یا-دیوارپوش-چوبی

نصب ترمووال یا دیوارپوش چوبی

برای نصب ترمووال قطعات برش داده می‌شوند و سپس با استفاده از ترازهای لیزری جای شاخه‌ها مشخص می‌گردد. پس از اندازه گیری دقیق، به وسیله میخ یا منگنه در محل مورد نظر نصب می شوند. برای اینکه ظرافت و زیبایی کار حفظ شود، باید از افراد متخصص در زمینه نصب ترمووال کمک بگیرید.

قیمت دیوارپوش چوبی

عوامل مختلفی در قیمت ترمووال یا دیوارپوش چوبی دخیل هستند و نمی‌توان به طور قاطع یک قیمت را برای آن بیان کرد. تنوع زیاد ترمووال یکی از عواملی است که در هزینه‌ها تفاوت ایجاد می‌کند‌. تحریم و قیمت دلار و یورو نیز روی قیمت این محصول تاثیر می‌گذارد. با اعمال تحریم، تعدادی از کشورها دیگر صادراتی به کشور ما ندارند و برای تهیه محصولاتی مانند ترمووال مشکل ایجاد می‌شود که نتیجه‌اش افزایش قیمت است.

اگر قصد خرید دیوارپوش چوبی را دارید، حتماً به نمایندگی‌های رسمی و معتبر ترمووال مراجعه کنید زیرا خرید این محصول کمی هزینه‌بر است. با تهیه این محصول از نمایندگی‌های معتبر خیالتان از کیفیت محصول راحت است و برای نصب و دیگر خدمات می‌توانید از آن‌ها مشاوره دریافت کنید.

سخن آخر

ترمووال یا دیوارپوش چوبی در قسمت‌های مختلفی از ساختمان به کار می‌رود. ترمووال جلوه زیبا و گرمی را به خصوص در پذیرایی و اتاق خواب ایجاد می‌کند. مقاومت بالای دیوارپوش چوبی سبب شده تا علاوه بر پذیرایی و اتاق خواب در انواع محیط‌ها مانند سرویس بهداشتی و سونا مورد استفاده قرار گیرد. نصب ترمووال باید توسط یک متخصص انجام شود تا داخل یا خارج ساختمان جلوه‌ای زیبا پیدا کند و خواص آن حفظ گردد. برای اطمینان از کیفیت محصول و دریافت مشاوره نیز باید به نمایندگی‌های رسمی ترمووال مراجعه کنید تا از مزایای آن بهره ببرید.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X